Vi fortsätter...

Söndagkväll här, eller natt kanske. 
Har jobbat idag nåra timmar sen ikväll blev det att gå på salsaklubben Cache som e grym, alla salseros går dit. Bra musik och trevligt umgänge. Sen blev det hem och tvätta så nu sitter jag på tvättomatstället mitt emot där jag bor.
 
Jaha, vi fortsätter väl om livet här.
När jag kom tillbaka så blev det mkt jobb igen. Innan jag åkte till Sverige i juknä så hade jag jobbat 7 dagar i veckan i 7 veckor. Så det var rätt skönt att ha lite semester. När jag kom tillbaks till NY så gjorde jag samma sak, 7 dagar i 7 veckor. Anledningen till detta var att jag hade en tävling igen i Aug så jag ville jobba på och förbereda mina elever så mkt som möjligt. Plus att jag gillar mitt jobb så det känns inte så jobbigt att jobba så mkt. Även om det är alldeles för mkt givetvis. Men hur som helst, i aug så var det dags för Empire State Championships på häftiga Conrad Hotel. Ett väldigt modernt hotell med udda och hätftig inredning. Tävlingen gick bra, mkt bra proffs par att inspireras av oxå. 
Efter tävlingen var det skönt att gå tillbaks till att bara jobba 6 dagar dock.
 
I slutet på aug så blev det TV debut för mig. Dr. OZ är en talkshow med en doktor som tar upp alla möjliga och omöjliga ämnen. Väldigt populär show här. De skulle ha ett inslag om att ungdomar dricker väldigt mkt kaffe Nu och vad det gör med kroppen, och att det gör en "jittery". Vilket betyder typ sprallig. Och när han nämnde ordet jittery så skulle vi springa in och dansa jitterbug. Nu dansade vi lindy istället, men same shit but different.
Vi var 4 par ifrån dansskolan, jag och Natalie är båda latindansare men vi var typ de enda som syntes i rutan. :)
Syns man inte så finns man inte, så man får ta sin chans!
 
Här är en länk till klippet ifrån programmet!
http://www.youtube.com/watch?v=h2FCJVS_k-k&sns=em
 
My 15s of fame.
 
De ville att vi skulle ha outfits som swing dansare ifrån typ 40-talet eller nåt, jag och Natalie var så långt ifrån det seklet man kunde komma. Med all säkerhet så var det inga svarta och sydamerikanska swing dansare då, inte som fick synas iaf.
Dessutom hade vi väldigt kul åt att hennes byst inte var anpassad för amerikansk tv, så urringningen fick tejpas ihop.:)
 
 
Men det var kul att få vara med om. En tv inspelning här, plus att det är en bra merit. Så nu väntar jag på att tv jobben ska ramla in.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0