Utgång är lika med hemgång

 I slutet av juni åkte jag hem till Sverige, en del av er visste om det. Men jag försökte hålla det så hemligt som möjligt för jag ville överraska mina föräldrar som inget visste.
Lotta hämtade mig på Arlanda, tack för skjutsen.
Jag ringer alltid till mina föräldrar på söndagar och jag kom till Sverige på en torsdag. Så söndagen innan så drog jag en lögn om varför jag inte kunde ringa följande söndag och undrade om de var hemma Tors eller fredag istället. Det skulle de vara. Så på vägen hem ifrån Arlanda så svängde vi in till Glanshammar där de bor nu för tiden. 
Vi har alltid en stor släktträff hos mamma och pappa i juli och de ville givetvis att jag skulle komma hem till den men jag fick glatt ljuga om att jag inte kunde komma hem och de tyckte att det var så trist och att de inte skulle få träffa mig till jul, så det skulle bli extra kul och komma hem nu.
 
Vi parkerade bilen och knatade upp till huset, jag stod utanför huset och såg pappa som satt och pratade i telefonen vid fönstret där jag stod. Tillslut tittade han upp, jag hörde han säga: "Men det är ju Lotta...men VA FAN DET ÄR JU ROBERT!!!"
Mamma inifrån köket: Vaddå Robert?? Är han i telefonen?
Pappa: Nä, han står ju här utanför!
Mamma: Nä, näää....
 
Sen öppna mamma dörren och chocken var ett faktum, jag va ju lite orolig att de skulle tuppa av men det gick bra.
De blev väldigt glada iaf.
 
Blev att umgås ett tag med dem innan jag tog The White Pearl hem styrde kosan emot Ekershallen! :)
Sen hem till Lotta och förfesta för att sedan gå och kolla på bästa Fashion Pack.
Nytt koncept, lite nya medlemmar, grym jävla show. Och äntligen var bästaste Alex Fjellner tillbaks på scen. Den killen är grym, som tur var har man fått jobba med han.
Blev en toppenkväll med många glada återseenden med alla underbara kompisar som jag saknar.
 
Passade givetvis på att hälsa på bästaste Knut och Maud Säborg som arrangerade EM i disco i nya Idrottshuset. Var kul att träffa dem igen, saknar dem massor oxå. Jag har dansat för Knut sen jag var 12år (med fruktansvärt ful pottfrisyr) och har nog träffat Knut mer än mina föräldrar under andra halvan av mitt liv iaf, dansat och jobbat på dansskolan så varit där jämt. Knut har ju varit som en mentor för mig inom dansen och en stor förebild och stöttepelare och han och dansskolan har varit som en andra familj där jag trivts och varit trygg. Så det har varit väldigt konstigt att nu plötsligt leva ett liv heltid inom dans men Knut är inte där när man kommer till dansskolan. Men jag fick chansen till det här tack vare Knut och det är det bästa val jag gjort i mitt liv.
 
 
Maud, jag (fortfarande väldigt svart) Knut och Elvira.
 
 
Det var fullt upp hemma. Bodde hos finaste Lotta och Micke större delen av min hemmavistelse, var mysigt.
Han med att träffa de flesta, utom Zingo. :) Jag hoppas han är hos Tjompa nästa gång jag e hemma, vilket blir till jul.
Sista helgen var det släktträff vilket ju var en av anledningen till att jag kom hem, kul att träffa alla igen.
 
Jaha, nu ska jag ta och ringa föräldrarna. De kommer nämligen och hälsar på på måndag och stannar i 2v. 
 
Over and out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0