Kepakehupla, kepakepupu, kepakemapa

1 september så blev det utflykt till Six Flags. Det är ett galet stort nöjesfält som ligger i New Jersey som ligger utanför New York. Jag, Natalie, hennes bror Mark, hennes kompis som jag glömt namnet på och Milo var det som for iväg. Vi möttes på Upper West vid en Dunkin Donuts så att alla givetvis kunde köpa kaffe, och jag varm choklad som var jävligt varm. Tog mig 1h att få i mig den.
 
När vi kom in så styrde vi kosan emot Bizarro, en riktigt bra bergochdal bana med loop och allt. Så skojsig att vi åkte den två ggr.
Så här känns det att åka den.
 
http://www.youtube.com/watch?v=1iD6gxLEbNU&sns=em
 
Det är inte personen i filmen som har skrivit blogginlägget.
 
Sen blev det El Toro, det var ju en upplevelse kan man säga.
 
http://www.youtube.com/watch?v=sUidZ8m7pTk&sns=em
 
Efteråt så gick vi och käkade, sen bestämde vi oss för att köpa sk. Flashpass. Man får en liten manick, med den kan man signa in på olika attraktioner och få reda på när man ska komma dit så behöver man inte stå i kö, man går förbi och så läser de av manicken. Hur praktiskt som helst, och bara $80! Stod det....
Natalie går in för att köpa, kommer ut en bra stund senare med sur min. $80 för första personen, sen $45 för varhe tillkommande person så det blev sammanlagt $260!
Men men...vi kollade upp att på Superman riden så var det ingen kö så vi gick dit och samtidigt så signade vi in med Flashpasset på  King da kah, som e världens högsta rollercoaster. Vi stod i kö till Superman som e en cool åktur, man åker liggandes som självaste Superman.
När vi kom längst fram och skulle gå på så meddelades det att pga av regn och åskväder så skulle inte rollercoastenrn köra på en stund. Så vi väntade en stund, sen sket vi i det. Vi hade ju ändå flashpass så vi kunde ju åka nåt annat och signa in igen. 
Det finns flera inomhus åkturer så vi valde Batman, medans vi väntade på att regnet skulle sluta. Batman var väl så där.
Vi kommer ut, det regnar väldigt mkt mer. Sen öppnar sig himlen och där står vi, vad fasen gör vi. Okej, vi springer in här och tar skydd. Tillsammans med typ alla andra. Sen är det bara att inse att det här går inte över. Regnovädrena här e inte nådiga. Så springer ut, för att sedan strunta i att springa. Efter 2s så kunde man liksom inte bli mer blöt så vi gick, dansade och hoppade i regnet. På väg ut så stod en kvinna och sa att om ni ska komma tillbaka in så måste ni få en stämpel så se till att en hand är torr annars kan ni inte få en stämpel. Nån sa det vi alla tänkte: Bitch are you serious?
 
I bilen blev det full värme på. Jag fick en del blickar när jag kom hem och gick och handlade med mina genomblöta jeans och wet t-shirt t-shirt.
 
Den här veckan i aug/sep. så bodde jag i Rachels föräldrars lgh på 93rd och West End Ave.
Riktigt nice område, jag bodde i samma hus när jag bodde hos Rachel förut. Jag bodde nu deras lgh för att vara katt- och papegojvakt. :)
Papegojan Max är en Afrikansk grå papegoja, en sån som talar en massa. Han är rätt kul och jobbig. Katterna Roxie och Piko var lite mer gosvänliga. Piko och jag blev polers på en gång. Rachel kom oc hälsade på en kväll och jag och Piko låg och kollade tv så hon tog en bild på oss och skickade till sin pappa. Han och Piko e bästisar. Hans sms svar löd. Well this is great, Piko is a whore!
:)
 
 
 
I slutet på semtember så var det dags för Kepakemapa på dansskolan, ett stort årligt party med Hawaii tema. Ingen kommer nånsin ihåg hur man uttalar det därav rubriken. Det är ett showcase party, när elever gör uppvisningar med sin lärare. Kepakemapa är en av 4 galor under året, de är lite större evenemang med domare och allt. Jag gjorde 2 nummer, rumba med båda tjejer.
Sen partade vi på tills 4 på morgonen, då blev det dags att åka till Cafeteria och käka. En av mina favorit restauranger.
 
 
Jag och Betty.
 
 
Jag och Christelle.
 
Jaha, nu ska ta och sova. Imorrn kommer ju mamma och pappa hit så det blir skojsigt.
 
over and out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0