Då provar vi igen!

Jaha, i onsdags natt så skrev jag ett väldans långt blogginlägg. Skrev i typ 1,5h sen stängde fönstret ner. Tack och godnatt. Så nu gör vi ett nytt försök.

Har inte bloggat sen i Januari ser jag, så vad har hänt sen sist...

I februari så gjorde jag första pro-am tävlingen, det är när en elev tävlar med sin lärare. Det är en stor grej här, och riktigt nice. Stämningen på de tävlingarna är trevlig och alla har kul. Inte riktigt lika allvarligt och dryg attityd som på tävlingar för amatörer eller proffs. Jag tävlade med två av mina elever, Erica och Jennifer på New York Festival. Två grymma tjejer som vann alla klasser de ställde upp i så det var toppen, jag var riktigt stolt.

 
Ovan, jag och Erica. Nedan, jag och Jennifer.
 
 
 
I april hände det mkt skoj, Roger och Jeanette kom på besök. Blev en del party och skojigheter. Samma dag som de åkte hem så kom Annelie med sambo och kompisar på besök. Hur kul som helst.
Sen I mitten på April så åkte jag på en tiodagars Karibien kryssning med elever och lärare från dansskola. De har anordnat detta i flera år, men olika kryssningar varje år. Det är för eleverna, de kan åka på resan och bara semestra eller så kan de oxå få göra en uppvisning med sin lärare på fartygets stora scen. Och då får läraren åka med. Det är rätt mkt jobb för lärarna men vi var ett toppengäng så det var asku. Och att jobba och sola Karibien e ju inte ner fel. Vi var runt 20st som åkte.
 
(Btw nu spelas Lili & Sussi - Oh Mama på iPaden. Jag trodde under många år att refrängen Oh mama, can't you tell löd som följer: Oh mama ketchup. Min engelska är bättre nu, min musiksmak uppenbarligen inte)
 
De första 4 dagarna tillbringandes till havs, sol och bad och mkt drinkar, dans och sena nätter. Vi blev rätt snabbt välkända på båten när vi dansade runt på alla partyn. Första resmålet var Puerto Rico. Det fanns massa olika utflykter att välja på. Jag och några till valde att åka ut i skogen och köra fyrhjuling. Jag och Oksana hamnade först i karavanen av fyrhjulingar vilket var perfekt för vi kunde gasa på, var galet kul.
 
 
 
Jag och Oksana på våran ATV.
 
 
AJ, Oksana, Rainer, Jag, Betty, Rachel och Brandon.
 
 
Vi stannade till vid en bäck där guiderna visade hur vissa stenar avsöndrade färgämnen när man la dem i vatten, sen blev det krigsmålning. Back to my roots.
Önskar vi haft mer tid i Puerto Rico, definitivt ett land jag vill besöka igen.
 
(Jaha nu spelas Aqua - dr. Jones...)
 
Nästa resmål var St. Martin, hela gruppen valde att sola och bada på stranden. Var hur härligt som helst, vet inte hur många timmar jag låg i solen. Jag blir väldigt mkt mörkare väldigt fort som kommer synas längre fram.
 
 
 
Tredje resmålet var St. Thomas. Var en jättefin ö, men lite väl mkt turister där den dagen. 6st fartyg låg i hamnen, alla fartyg var i storlek med vårat eller större. På vårat var det ca. 3000 passagerare så ni kan ju räkna själva.
 
 
 
Franklin köpte köpte en mössa med dreads, jag passade jättebra i den.
 
(Nyss rullade Björn Rosenström - Ragnar och nu Carola - Evighet, undra varför de aldrig gjort en duett)
 
Sista resmålet var Domenikanska Republiken. Jag, Rachel och AJ valde en katamaran utflykt. Vi låg på däck och glassade och insåg att livet var toppen och jag kolsvart.
Vi stannade på en ö där det bjöds på frukt och rom.
 
(Okej, nu e det Takida, lite bättre val)
 
Sen fortsatte båtturen för att avslutas med snorkling. Nåra av er vet att jag skulle aldrig snorkla eller hoppa ifrån en båt ner i havet. Jag gillar och bada men nära stranden. Jag visste om när jag anmälde mig till utflykten att det skulle snorklas. Jag tänkte att du får fan bara hoppa i, face your fears. Och i hoppade jag, det var superkul, även om jag var livrädd.
Sen åkte vi till den lilla privata ön Cayo Levantado där alla andra var, hur vackert som helst. Dit vill jag oxå igen.
 
 
Stranden på Cayo Levantado.
 
(Celine Dion - Oh holy night...ja vad ska man säga)
 
De sista dagarna spenderades till havs på väg tillbaks till New York. Fartyget är ju som en liten stad, finns det mesta. Vi hade bowlingturnering varje kväll, jag tror jag vann 2 ggr iaf.
Vi åt på lite olika restauranger på kvällarna med hela gruppen, det som var väldigt bra var att man kunde beställa hur många rätter man ville. Jag gillar ju äta, så i stort sett varje kväll så blev det 2 förrätter, 2 huvudrätter och 2 efterrätter, en kväll slog jag till med 3 huvudrätter.
 
( Poor unfortunate souls från Lilla Sjöjugfrun....det går utför)
 
Det var white night party en kväll, riktigt skoj. 
 
 
 
 
Jag och Franklin som härmar the Robert face som jag gör när jag diggar till en låt.
 
 
Black & White. Jag ser väl ungefär ut som Franklin i vanliga fall när det kommer till hudfärg men efter en del sol så ja...
Det var en väldans massa damer som föredrog choklad framför vanij och ville ta kort, kul för Franklin.
 
(Haha, nu spelas Ronny och Ragge - Rara söta Anna. Det är ju ändå kult)
 
Sista kvällen var det dansshow på fartygets stora scen, flera hundra kom och tittade. Jag och Jennifer var sista nummret och publiken tjoade och klappade och alla dansarna stod bakom kulisserna och gjorde likadant, häftig känsla.
 
 
 
Alla elever som uppträdde.
 
 
 
 
 
 
Lärare och managers.
 
 
Eleverna.
 
Det var en grymt härlig upplevelse med många fina och galna minnen, what happens on the cruise, statys on the cruise. 
När vi kom hem så var det bara hem och svida om och sen ut och fira Rachel, vi hade ju festat i 9 dagar så varför inte en kväll till.
 
Nåra dagar efteråt så kom Lotta, Micke, Niklas och Jonny. Mysigt att träffa hela gänget.
 
Jaha nu ska vi se om jag hinner publicera detta innan fönstret stängs ner, hade kommit så här långt sist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0