2012

 Då var det nytt år. I år ska jag blogga massor, eller kanske inte.

Man ska ju alltid summera året som gått. För min del så hände ingenting. :)

Nu har det snart gått 1år sedan jag åkte till New York första gången på besök.

Åkte dit 9-16 januari 2012.

Sen gick flyttlasset 22feb. Sen har jag ju varit hemma ett antal ggr sen dess. Det blir många mil på bonus kortet på KLM. :)

Arbetsvisum för 3år fick jag i september. Känns så jävla gött.

Trivs som attans, nu har jag fått lite mer uppsving vad det gäller kunder så jag har ett bra schema nu. Och bättre och bättre blir det, så det är kul att man känner att det går framåt och att ens arbete uppskattas av eleverna.

Jag har fått många gruppklasser vilket är kul, för här är det rätt hög status på att ha gruppklasser. De vill att man har kontroll på gruppen på ett annat sätt än hemma, eleverna är typ "you're the teacher you decide". Sen är upplägget helt annat än hemma.

Och jag kör på rätt rejält, och de älskar det. "You're all business" säger de ofta. Och så är det!

Men det är kul! På dem bara!

Man får möjlighet till att göra en massa skojsigheter här som det inte finns möjlighet till i Sverige. Mkt shower med eleverna, pro-am som är att tävla med elever, det finns i Sverige med. Men inte alls lika stort givetvis, här är det galet stort. Ska tävla med en elev (kanske 2) i februari. Spännande.

Ska åka på karibien kryssning i april med ett gäng från dansskolan, elever som får möjlighet att göra show med sin lärare på fartygets stora teaterscen med ljus och allt. Häftigt!

Så det är mkt att se fram emot!

Har fått flera underbara vänner, så allt e toppen! Saknar givetvis alla därhemma, men en del av er vet jag kommer hit under året och hälsar på! Längtar!!!!

Sen kommer jag ju givetvis hem, nån gång!:)

Här e lite bilder från det gångna året.

 

Syns man inte så finns man inte!
 
Solar man inte så blir man inte brun! Nina anammar ett vinnande koncept!
 
Festar man inte med kompisar så har man inte lika roligt, men man har mer pengar och hjärnceller kvar. Bästaste Rachel och Franklin.
 
Har man inte sett Frihetsgudinnan så har man inte! Partykryssning check!
 
 
Har man inget svenskt godis så går man till Sockerbit och köper.
 
Har man ingen god cider hemma så går man till Felie och dricker.
 
Har man inget VISUM så skaffar man ett!
 
Har man inget jobb i New York så kan man få chansen till det om man känner Knut & Maud Säborg. Tackar!
 
 Fyller man inte år så blir man inte bjuden på jättebra sushi restaurang med bla. Nina, Kristen och Sheila.
 
 Har man inte ätit Smoked turkey & blue cheese salladen på Edgars så har man gått miste om nåt!
 
 Har man inte dansat cha-cha som Venom med grymma Rachel Sabey så har man inte mkt att skryta om!:)
 
 Har man inte en sjukt grym elev som min elev Erica så önskar man att man nog att man hade!
 
 Är man inte duktig så får man inte vara med på Prisutdelningen ifrån Best of 2012 Showcase galan. Tillsammans med Top coachen Aleksandra Gisher, Paul, standard ikonen Luana Conte.
 
 Jobbar man inte på Dancesport i New York så har man inte möjlighet att jobba med de här underbara människorna!!!
 
Life is sweet!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Katerina

Helt underbart!! Vad roligt du måste ha bästa Robert!! :D

2013-01-07 @ 08:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0