Söndag

Nu har det gått 1v sen jag kom tillbaka till New York, känns mkt längre!
Veckan har varit rätt lugn, på dansfronten så har jag och en elev förberett oss för torsdagens showcase. Sista torsdagen i varje månad så är det showcase kväll på dansskolan. Elever gör show med sin lärare, brukar vara runt 15 nummer. Under året så det 4st Galor som är lite finare showcase kvällar, med domare och eleverna får diplom och grejs.
På torsdag så är det en sådan, då är det Kepakemapa, som betyder September på nåt Hawaii språk. Kepakehulu, kepakepapa, kepakakahuhu, kepakekepa är andra namn som galan brukar kallas, ingen vet egentligen hur det ska uttalas!:)
Jag och en elev ska göra en samba, ska bli kul för hon e grym! Och ni känner ju mig så ni vet ju redan att jag oxå är det!;)
 
Helgen blev lugn, efter lördagens jobb så begav jag och Rachel oss mot West Village för att äta, planen var en nudel restaurang. Men där var det fullt så det blev en italiensk restaurang bredvid, pasta med pesto och pinjenötter blev det!
Sen skulle vi ha filmkväll, det strulade men tillslut så fick vi ordning på det och Rachel skulle visa en av sina favvo filmer, sååååååå dålig=somnade!:)
 
Söndagen blev lugn, sov länge! Vi somnar ju vanligen runt 3 så man hoppar ju inte upp runt 8 oftast!
Vi tog en lunch på cafeét Edgar, på Upper West Side, som nu är ett av mina nya favvo matstället. Blev en sallad med kalkon, blue cheese, valnötter och sallad! SÅ JÄVLA GOD! Ojojojoj!
 
 
Inte världens bästa bildkvalité men ni fattar ju hur gott det är! ujuj!
 
Sen blev det besök hos Jun på iStyle, dags för att klippa håret! Asiatiska killar e ju inte min typ, men jag tror jag ska gifta mig med Jun. Eller iaf tycker Rachel det me tanke på att de inte är min typ! Vi får se hur det blir med det, snygg och kan klippa hår iaf!
 
 
Efter hårklippningen möttes jag och Rachel upp och begav oss neråt mot centrum, vi hade lite klädinköp att göra. Vi gick hela vägen från 93rd street till 42nd street. Duktiga så!
På vägen så frågade den ena asiaten efter den andra just MIG om vägbeskrivning och annat, ytterst skumt!:)
 
Vi hittade inte ett enda plagg att köpa så vi tog tåget hem istället!
Köpte kinamat som avslutning på det asiatiska temat för dagen.
 
Lite kort på vår vandring i New York!
 
 
Studion där Letterman spelas in!
 
 
Lite neon ifrån Times Square, ett område jag älskar och Rachel och ganska många andra New York bor avskyr!
 
Tack och hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0