New York New York

Nu ska jag blogga lite igen, förfrågningarna haglar över mig!
 
Igår bar det iväg igen, 4e resan till NY på 9 månader. Men nu e allt fixat, VISUM och allting. Så jävla skönt.
Har visum på 3år, vilket e toppen!
 
Igår morse bar det iväg från Arlanda 9.40. Mamma och Pappa vinkade av.
Valde att flyga med KLM igen, som jag föredrar att flyga med. Har sett till att bli sk. Frequent Flyer medlem oxå, så man får lite bonus poäng. Kan ju bli en del som man far fram och tillbaks.
Första stoppet var Amsterdam, bästa flygplatsen, man kan typ bara gå åt ett håll, enkelt och bra!
I säkerhets kontrollen var det lite kul, när jag gick igenom metalldetektorn och ska hämta mina grejer så står en av personalen där med mitt skärp i handen och läser, och skrattar.
"I don't need your attitude I got one of my one" står det på skärpet. Hon kallade till sig en annan kollega som oxå gillade det, de tyckte att hela personalen skulle ha sånna skärp! Så nästa gång ni flyger via Amsterdam så skanske ni möts av självsäkra tulltjänstemän!:))
 
Jag älskar verkligen och flyga, och storleken har absolut betydelse. Ju större plan desto bättre!
Flög direkt från Sthlm förra gången, då var det inte så stort plan, ingen egen tv i sätet. Då blir 8h jävligt trist! Så jag byter hellre så man får åka lite större.
Satt bredvid ett äldre par från Rumänien som endast kunde säga "No speak english" på engelska. Flygvärdinnan valde att prata spanska med dem! Ja varför inte, dom förstod ju inte mindre än om det va på engelska!:))
Flyga e som sagt riktigt trevligt. Vet inte varför men det bara är skoj. Vampyrfilm på tvn, väldigt snygg steward och god mat. How can you not love it!!!
 
Skulle landa i New York 15.30. Men det blev lite försenat i luften, fick cirkla runt innan nedgång. Var lite turbulens då, det är oxå lite skoj faktiskt. Så länge man känner att vi överlever nog.
 
Väl inne på flygplatsen så var det jättelite folk vid passkontrollen, perfekt!
Man får ju fylla i en pappeslapp om vart man ska bo och vad man har med sig in i landet som man ska visa upp.
Jag kliver fram när det är min tur, och han säger att jag måste fylla i en I-94 lapp oxå, eftersom jag har VISUM. Jaha, men det sa de inte på planet, de sa tvärtom.
Givetvis så är lapparna till det, längst bak i rummet. Så dit och fylla i och sen tillbaks. Hamnar givetvis bakom en familj på 5pers. Tillslut kommer jag igenom. Nu börjar det bli lite stressigt! Börjar ju jobba kl. 19.30.
Tar typ 45min in till Manhattan, beroende på trafik, kan ta  mkt längre oxå! Inte ett alternativ igår!!!
 
Nu ska jag bo hos Rachel, som oxå är lärare på dansskolan och min kanske bästa kompis här tillsammans med Nina.Rachel bor på 93rd street, upper west side. Fint hus med port vakt som är så hjälpsam så.
Rachel hade lämnat nyckel åt mig hos vakten. Upp till lgh där jag möts av hennes katter Martha och Mozart.
Nåra av er vet ju att jag är livrädd för katter. Typ! Jag tänkte att, ja de kanske är rädda och attackerar mig!
Ny skedde inte det, men man ska vara på sin vakt!
 
Snabbdusch, iväg till t-banan, ta 1:an mot dansskolan.
Å nu e allt som vanligt igen, här går man på New Yorks gator.
När jag klev in på dansskolan så fick jag ett välkommnanade som en superstjärna, helt i sin ordning med andra ord! Alla lärare och elever inne i stora salen skrek "Welcome back" och applåderade!
Jag hoppas det blir så varje dag nu!
 
Hade lektion med en elev som jag ska göra en show med nästa vecka på våran stora Showcase Gala.
Skoj att komma igång igen, har saknat det och alla kollegor och elever!
 
På kvällen var det Guest Week, dansade lite Salsa med Rachel.
Efteråt blev det utgång med Rachel, Kristen och Franklin. Först mat på Felie, en bar med sjukt god pasta!
Sen vidare till irländska baren Playwright för att träffa bartendern Gary som de andra e bra kompis med. Jag e bara lite kompis med han än!:)
 
Toppen start!
Somnade utan problem sen, med en katt stående i hallen som bevakade mig! Men jag är inte så godtrogen, jag sov med ett öga öppet!
 
Nu blir det att packa upp lite, ha koll på katten som ligger i sängen bredvid mig, sen käka med Rachel, sen dansskolan!
 
 
O-1 VISUM!
 
 
Snart på en tullsjänsteman nära dig!
 
 
Inte nytaget, men så ni får se vilka som är bakom namen. Kristen till vänster, Nina längst fram och Rachel till hö.
 
 
Jag, Rachel och Franklin tidigare i år! Bästa folket!!
 
 
Rachel vet hur man ska förföra mig! :)
Den va god faktiskt!:)
 
Ha d bra! Vi hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0