Sondag igen

Tiden gar sa fort, varfor, jo for att jag har roligt!!!:)

Veckan har varit bra, har fatt jobba mycket.
Igar lordag jobbade var jag nastan fullbokad, skojsigt. Jag slutade kl 18 och hade lektioner fram till 17.30. Eftersom det blev sa mycket extra jobb som inte var tankt dagen innan sa fragade en manager om hon skulle "line out" mig, alltsa skriva i mitt schema att jag inte ar tillganglig sista halvtimmen av mitt schema. Men jag sa att det spelar ingen roll, det kan va oppet. En halvtimme extra kan jag va har.
Och det va bra, for nar jag haft min sista lektion, trodde jag, och foljde kunden till entren sa ropar en av receptionisterna att jag hade en introlektion nu. Jaha, tack!
Det va en harlig aldre kvinna som hade dansat mycket och tavlat i latin och standard och nu ville ta upp det igen. Hon va riktigt duktig. Och vi hade riktigt kul! Hon ville absolut dansa lite standard oxa. Helsike tankte jag! Det va 16ar sen jag slutade dansa standard. Jag har dansat en del sen jag kom hit, men nar man ska komma pa steg sa dar plotsligt sa blir det svarare.
Men jag bjod upp till en vals och gjorde de steg jag hade nar jag tavlade som 14 aring!
Det va skoj, jag har tankt lange att jag vill trana standard igen, for det ar bra och kul nu nar man ar lite aldre.
Jag gillar ju och trana sjalv och vill ju fortsatta utvecklas och bli battre och lara mig alla stilar dansskolan erbjuder. En del av lararna som blivit lite lata tycker att jag ar valdigt aktiv och de forstar inte att jag haller pa och tranar sa mkt sjalv.
Sa nu blir det standard som nasta mal!
Sa jag ska bestalla privatlektion me Knut nar jag kommer hem tror jag!

Har en annan ny stortskon tjej som klient som ar tidigare broadway dansare, med andra ord helt ok!:)
En del av de jag jobbar med nu vill tavla sa snart kanske man far hoppa i tavlingskladerna igen, langtar!

Nu har jag suttit och kollat flygbiljetter.
Kommer ju hem den 16 och aker antagligen hem en vecka senare. Skiljer ju typ 1000kr fran dag till dag!
Blir antagligen till att aka tillbaka som turist en gang till. Men jag gillar ju att flyga sa varfor inte!

Igar var det cinco de mayo. Mexikansk nationaldag eller nat sant, jag, Rachel och Nina och nagra till gick ut och kaka pa Feile, en irlandsk restaurang/krog.
De har valdigt goda hamburgare dar! Och de har kopparbergs paroncider! :)

Jag, Rachel och Kristin var dar tors. Da bestallde vi till forratt pommes med ost och bacon, Kristin ar vegetarian sa vi bad att fa baconen i en skal, on the side.
Kyparen kommer, snubblar, skalen med bacon aker upp och ner och all bacon hamnar over pommesen.
Kyparen - Ohh, now it's not on the side anymore!
Sen gick han!

Det va valdigt kul da kan jag saga!

Sen lyckades jag med ett mindre intellegent drag.
Jag ater ju det mesta nar jag ar hungrig. I hamburgarn som jag bestallt sa satt det en tandpetare som det brukar for att halla ihop den.
Pa toppen sag det ut som det satt en lite baconbit. A jag alskar ju bacon!

Robert - Vad ar det har? Ar det bacon?
Rachel - ROBERT! It.....
Robert - Tuggar och inser att det ar typ san dar dekoration som kan sitta pa grillpinnar som man har i julskinkan eller liknande!

YXSKAFT!!!!

Nu ska jag snart upp till dansskolan och trana lite med Rachel. Sen vet jag inte var det blir. Maste tvatta!

Hoppas alla har det bra dar hemma! Vi ses ganska snart!

kramar

Kommentarer
Postat av: Linda S

Hahaha, jag älskar att läsa dina inlägg! Förstår att du gör succé over there. In med lite bilder också tack. :-)

2012-05-11 @ 00:05:30
URL: http://hemmalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0