Stupid!

Jag uttalar det Stjupid, vilket alla har tycker e valdans skojsigt! Precis som jag sager Njo York, och Njospaper. Vilket ar brittisk engelska uppenbarligen! Sa nu sager flera pa Dansskolan Stjupid oxa, for the fun of it!!!

Jaha, nu har det gatt lite mer an 1v sen jag kom tillbaka hit!
Har varit en bra vecka, jobbat pa. Finns groupon i Sverige??? Eftersom jag inte har ifååån sa har jag ingen koll pa sant dar. Iaf en site dar foretag lagger ut rabatterbjudanden, den har veckan ar det ny kursstart pa dansskolan och de hade ett sant erbjudande ute, sa dansskolan var full av nya elever. Hade en kurs i fredags, American Cha-Cha, Samba and Rumba Level 1. Va ca 45 pers dar. Det ar anda ratt haftigt for en sjalv nar man stannar upp och tanker att har star man mitt i Njjjjjooo Jork och har dansskurs pa engelska for 45pers!!! Da blir man lite glad!

Nina var med som assistent! Nina har fatt lite lektioner redan, sa det ar superkul! Ska promota henne sa mycket som bara gar nu! Folk pa studion ar valdigt fascinerade nar vi pratar svenska. Folk fragar och undrar och lyssnar! :)

Igar var jag, Rachel och Nina pa upptacksfard i West Village. Det blir ju iofs alltid upptacksfard iom att allt ar nytt for mig och Nina.
Vi gick till Sockerbit, for pa groupon sa hade de ett erbjudande om att kopa godis, man fick $6 rabatt. Sa det var ju bara att sla till.
Sen gick vi runt for att hitta en restaurang i min smak, som nu oxa blivit ett valkant begrepp bland nara av de andra lararna.
A place where you can get a lot of food but is cheap, for New York!

Det hittade vi, Noodle shop. Jattenice stalle, det blev dumplings, fried calamaris, fried rice med kyckling och Pad Thai nudlar med rakor. Plus att servitorn var onodigt snygg! Om jag hade varit san dar bog hade jag tyckt det alltsa!

Sen traskade vi runt och hade allmant kul, avslutade kvallen med att sitta pa Herald Square och skratta at folk!


Nu ska jag till studion, Nina ar och tranar med Joel. Sen ska jag och Nina ta t-banan ut till Queens och traffa Brook och Rachel. Inte Rachel som brukar figurera i mina inlagg utan Brooks fantastiskt vackra och trevliga flickvan Rachel!
De bor i Astoria, dar alla greker bor som jag berattat om tidigare!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0