Sondag

Hej hej!:) Privet!!! (For mina ryska lasare, antagligen bara Julia:))

Idag ar det sondag. Sov ganska lange, kommer ju i sang sent eftersom det ar party pa dansskolan jamt.
Har ju lart kanna ett finskt danspar som kanske ska borja jobba pa studion, Joel och Nina.
Har varit ute och atit med nina och snackat en del. Idag smsa hon och undra om jag ville med till Chelsea Market vid 12 tiden.
Jag vaknade 11 och sag det. Sa det blev snabba ryck. Taget jag brukar aka gar inte dit vi tankte motas, men listade ut att ett jag kunde ta ett annat tag och hoppade pa det.
Vi mottes upp pa 14th street 8av. Sen gick vi till Chelsea market. Det ar som en saluhall typ. Massa sma cafeer med massa cupcakes och annat gott, som vi bestamde att vi defenitivt skulle ata till efterratt.
Till lunch blev det sushi, jag har langtat som fan efter det. Ett stalle med all sorters fisk och skaldjur, manga bestallde hummer. Vi tog sushi. Va riktigt gott!
Sen blev det chokladtarta for min del till efterratt.

Chelsea Market ligger i West Village, som ar ett mysigt omrade med mkt fina hus och sma matstallen. Husen e som Carries i Sex and the City.

Oxa ett populart omrade for stadens hoooomooosexuella, vilket e tydligt nar man moter folk!:)
Sa dar far man springa sen nar man ska ut och ga pa lokal och stuffa!:)

Vi gick aven till en kladbutik som en av danslararna tipsade om, utfarsaljning pa mkt snygga klader.
Dar traffade vi aven nara andra larare, Brook som e en grymt trevlig kille som hjalpt mig mycket!
En sak som e javligt irriterande ar att typ alla expiditer har e sjukt sega, alltsa helt otroligt! Och sa var det givetvis pa den har buitken oxa! Men men...


Vi gick sen tillbaka till dansskolan. NY borna ar ju som alla storstadsbor, tar det 2min att ga sa tar man ju tunnelbananan. Jag och Nina foredrar att ga, sa man lar sig lite om stan.

Det ar superskont att ha lart kanna Nina. Dels pratar ju Nina svenska, men sen e vi grymt lika pa en massa satt. Tanker ratt lika och forstar varandra bra, sa det ar jatteskont nu nar vi bada ska borja jobba pa samma stalle och ar nya i den har varlden, for det ar verkligen en annan varld, bade New York i sig och dansskolan.
Sa det ar toppen!

Haft en toppendag!
Nu ska jag kopa tvattmedel och prova och tvatta pa ett sant dar laundry place. far se hur det gar!

Imorrn kommer bastaste Stefan till New York, kommer hinna traffa han lite grann iaf. ska bli skoj!

Hoppas alla har det bra dar hemma!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0