Sondag

Idag ar det sondag och sommartid!
I fredags hade jag lite danslektioner, dels hoppade jag in for en annan larare som inte kunde komma. Gick jattebra.
Pa kvallen blev det lugnt. Kopte mat som vanligt pa mitt stammis stalle.
Sallad, diverse kott och sa alltid en eller 2 klyftpotatisar, for de ar sa goda!:))

Igar lordag sa jobbade jag mellan 11-18. Hade 2 sk. introlektioner, det ar med nya elever. Gick bra. En av dem hade dansade international latin sa det passade bra. Det ar den latin som dansas i europa, som jag dansar och tavlar i. I USA sa finns ju aven en amerikansk variant som e lite annorlunda.

Pa kvallen sa var det dags for musikal pa Broadway. Jag, Stefan och hans mamma Ingrid skulle ga pa Sisters Act. En varsting till Syster pa svenska.
Efter dansen begav jag mig till 104 East 30th Street Park Avenue. De hyrde en trevlig liten lgh!
Vi tog taxi till Broadway, jag gillade taxichaufforen, nar jag lamnade fram sedeln for betalning sa fick jag tillbaka det som blev over efter dricks. Jag sa inget om dricksen utan det rakna han ut sjalv och resten fick jag tillbaka! Hehe, helt ratt!

Stefan och hans mamma hade kopt biljetter pa dagen, de saljer alltid ut biljetter till 40% rabatterat pris till kvallens forestallningar, dar det finns biljetter kvar forstas.
Vi hade jattebra platser.

Det var en bra musikal, alltid kul med musikal! Men det var tyvarr inga av latarna fran filmen. Sa det var synd.
Men valdigt bra och rolig var den iaf!
Skulle garna ga en gang i veckan pa musikal, men det tillater ju inte riktigt planboken. Men gar ju sa himla mkt bra musikaler. Maste helt klart se Lejonkungen!

Efter musikalen sa gick over Times Square, det ar underbart pa natten. Staden som aldrig sover!
Alskar pulsen pa Times Square!

Vi var valdigt hungriga allihop men vi visste inte vart vi skulle ga sa vi traskade pa. Vi gick bortat deras lgh, de flesta stallen var stangda. Ni vet hur det blir nar man ar ute och letar matstalle, man gar och gar och kan inte bestamma och det slutar med att man inte hittar nat i varsta fall.
Vi gick tillbaks efter ett tag, men valde att ga pa Lexington Avenue tillbaka, dar var det massa Indiska restauranger och liknande. De var oppna.
In pa en san!

Trevligt trevligt! Blev toppen!

Ingrid tog nan spenatgryta, Stefan lamm, jag tog get!:) Hade aldrig testat get sa da var det dags for det.
Sen givetvis naanbrod, alskar det!
Min get var jattegod, eller jag menar getegod! :)))))
Stefans lamm var oxa gott, fast jag tycker egentligen inte om lamm. :)
Spenatgrytan var to die for, grymt god!

Sa det var en toppenavslutning pa veckan tillsammans med familjen Skoldmo.
Vi vandrade hemat i natten, de hade haft med sig lite svenska livsmedel hit. Bl.a. falu rag rut. Det skulle de ju slanga nu! For er som kanner mig val sa vet ni att rut brod ar ingar i min dagliga foda!
Sa har gallde det att passa pa att roffa at sig! Sa jag fick med mig rutbrod hem! En himmelsk smakupplevelse blev det sedan nar jag kom hem till lgh kl 01.00!

Det var en lyckad lordag pa alla satt!

Idag sov jag lange! Sen ringde jag mamma och pappa som nyss kommit hem fran Sri Lanka. Trevligt och prata med dem lite.

Ringde aven Annelie och Lotta, men de svarade inte! Skams!
Ska prova lite senare!

Nu sitter jag pa internet cafeet dar jag brukar va. Ska forsoka ta mig till Le Chateau, en kladbutik. Jag var dar med Nina forra veckan. Jag ska forsoka hitta dit sjalv! Ja ni forstar ju sjalva att det kan sluta hur som helst!

Ska nog traffa Nina imorrn! Sa glad att jag traffat henne, vi ar sa lika och har kul ihop!
Vi funderar pa att leta lgh ihop nar bada fatt Visum. Helst centralt, sa vill nan skanka pengar till min framtida icke sa billiga hyra i centrala manhattan sa tas det vanligt emot!!!
Alla summor ar valkomna, stora eller jattestora!

Undra vad man ska ata idag??
Det finns sa mkt sa jag kan aldrig bestamma mig!

Dessutom sa har jag haft godisfri vecka, bra Robert!

Jag kan saga att pa fre nasta vecka sa kan den svenska godisbutiken Sockerbit rakna med ladorna blir tomma!

Nu ska jag surfa runt lite mer!

Jag har ingen bra kamera ni vet! Men jag ska stjala nagra bilder fran Nina och lagga ut! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0