Fredag

Idag är det fredag tror jag, vilsen på dagar.
En av mina bästa kompisar Stefan och hans föräldrar är här den här veckan på semester. Stefan fyller hela 25år, stora killen.

Har varit med dem på dagarna, supertrevligt.
I ons och tors var det toppenväder här. Riktigt härligt. I ons gick vi i Central Park, helt underbart. Längtar tills det blir ännu
varmare så man kan ha picknick där som sig bör!:)
Vi har nere vid Ground Zero, och södra manhattan. Käkade mat på en kina restaurang och strosade runt.
Igår torsdag så sågs vi redan 9.30. Jag är inte van att gå upp tidigt längre, eftersom jag nästan aldrig lämnar dansskolan innan 23.00.
Oftast senare!:)
Men upp tidigt, käka frukost med familjen Sköldmo på ett trevligt café. Sen rörde vi oss mot östra Manhattan. FN skrapan stod på schemat.
Besökte även biblioteket i Manhattan, tydligen där nån i Sex and the City gifter sig i filmen sa Stefan, jag har inte sett den så.
Det kallar jag bibliotek, herrejisses. Sååå maffigt, allt i marmor och det är mer som ett slott. Däremot vet jag inte om lejona i
lego i entrén riktigt matchade den övriga arkitekturen.

Här finns det mkt små stores, typ som 7-eleven eller nåt. Sen har de massa kantiner med mat som man kan plocka själv. Alltid jättefräscht.
Vi fick tips om ett ställe av några, dit gick vi. Hur bra som helst. För mig blev det sallad och sushi.
Sen mumsade vi i solen vid biblioteket. Säger som Stefan, det är livet på sin lilla spets!

Har det riktigt bra här! Älskar just att det finns så mkt av allt, t.ex restauranger, då blir alla restauranger bra och ändå billiga.

Har inte haft så många lektioner den här veckan, men ska ha några idag! Så det blir bra.

Imorrn ska jag på musikal på Broadway med familjen Sköldmo. På dagen så säljer de ut biljetter till halva priset.
Så vi får se var det blir för musikal, beroende på vart det finns lediga platser.

Nu ska jag äta nåt sen blir det träning med Ly. En lärarna här. Nästa vecka är det Guest week, när elever kan ta med kompisar och
så gör lärarna uppvisningar. Jag och Ly ska göra en samba och en rumba.

Ha det bra där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0