Sondag

Fick ju skall av Natalie for att jag inte bloggar, sa nu far jag gora det! :)

Vad har hant i veckan, inte sa mycket! Man kan kanske tro det men!:)

Har varit ratt lugnt. Temat for veckan har varit chips! For er som kanner mig val vad det galler mitt liv som chipsman sa vet ni att jag maste testa nya chipssorter om det kommer nara. Det handlar med om att jag inte kan saga emot!
Det ar inte ett sa stort problem i Sverige iom att det inte kommer sa manga nya sorter.
Det ar lite varre i New York, dar typ alla sorter ar nya.
Och overallt finns det Dueane & Reade butiker, det ar som 7-eleven fast storre och mer, och de har alltid apotek i butiken och sant.
Och pa Herald Square vilket ar i korsningen 6av 34:th street, vid dansskolan, finns en ganska stor D&R.
Fan for dem!!!!

Nar man dansat hela kvallen och ar tokhungrig sa slinker fotterna ganska latt och det hallet och man kommer hem med 2 chipspasar.
Det som ligger hemma just nu ar Kettle Salt & Peppar och Lays Orginal.
I forrgar var det Gucaccamole Chips och Kettle Lattsaltade.

Aja, that's life!

Igar sa gick jag, Nina och Rachel ut och kaka. Rachel dansar pa dansskolan och ska oxa bli larare. En underbar tjej med underbar humor!
Hon tog med oss till till en thai restaurang pa 44:th street tror jag 9av. I Hells Kitchen omrade
Restaurangen hade det underbara namnet Yum Yum Bangkok!

Dar far man en apetizer for varje drink! Och drinkarna kosta bara $7. Det ar ofta billigt och dricka drinkar har tycker jag.
Jag tog en jungle fever, det var mango i, det ar det enda jag kommer ihag!
Inte pga att jag drack sa mkt sa minnet gav vika utan for att jag faktiskt inte kommer ihag! :) Men gott var det.
Jag valde dumplings som tilltugg, till nasta drink sa blev det vållullar.

Till mat bestallde vi basil noodles med kyckling, rakor i chilisas och fried rice med kott tror jag.
Vi delad pa allt, basilika nudlarna va to die for!
Va en riktigt trevlig kvall!!!

Efterat gick vi till ett crepes stalle, dar tog vi varsin crepes, med nutella creme och banan for min del.
Orka halva! Men jisses vad gott!

Sen knata vi tillbaka till Herald Square och dansskolan. Rachel skulle upp och dansa lite pa Hustle partyt och jag hade grejer att hamta dar!
Sen var jag och Nina tvungna att ga till D&R! :)

Trevlig lordag!!! Fick en massa tips pa restauranger och bra stallen av Rachel. Har dock listat ut att det tar typ en livstid att utforska hela NY. Men det ar det som ar sa underbart! Inte att jag ska spendera resten av mitt liv att utforska restauranger men att det finns sa mkt av allt och att allt ar tillganligt jamt! 

Idag sov jag lange. Sen skrev lite infor ansokan om arbetstillstand. Sen blev att aka hit till internetcafet.
Ska nog knata runt lite och sen kopa nat gatt att ata och sen blir det slappa och kolla Will & Grace!

Sag att det snoa i Sverige, det ar val anda ett tecken pa att gud har humor me tanke pa att man kanske trodde att det skulle bli var nu, men april april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0