London

Nu va det ett tag sen man bloggade! Har ju inte bloggat om London trippen, måste ju göras!!!

Det började den dag i våras!:)))
På dansträningen så kom Knut fram å sa att den 6e oktober fyller du år å log brett!!!
Jag tänkte genast, va har han nu hittat på!
Vad gör du då undrar Knut.
Trevlig som jag är säger, vaddå då, vad har du tänkt, ska du skicka iväg mig på nån utbildning eller nåt!:))) Som sagt, alltid artig!:)

Då berättar Knut att han å Maud vill ge mig en resa till en stor danstävling i present, för att jag har jobbat hos dem i många år å för att de är väldigt snälla fram för allt!:)

Det va lite chockande, jag blev lite paff å visste inte riktigt va jag skulle säga, mer än tack!

Så då bestämde vi att vi skulle åka till International, en av de största och finaste tävlingarna som avgörs i Royal Albert Hall!!!

Min bästa kompis Fredrik som oxå är gammal dansare och ordförande i dansklubben under flera år följde med oxå!
Det var viktigt och kul att Fredrik följde med. Han har varit ett stort stöd för mig i dansen och jag har alltid frågat han först om velat ha åsikter om min dans, kläder eller annat!
Fredrik och min tidigare danspartner Mia är de som verkligen vet hur mkt dansen betyder för mig, tyvärr kunde inte Mia hänga på den här gången!

Resan till London blev mellan den 10e till 14e oktober!
Knut bokade å fixade allt, vilket vi tackar för!!!
Han har bott i London i 7,5år tror jag det var, så han hittar i stan som i Örebro!
Vi bodde på ett Ibis hotell en bit utanför London.

Första gången jag skulle flyga Ryan Air, va lite orolig för bagagevikten. Å det va inte med mkt jag klara mig.
15kg fick man ha med sig, 12,5 hade jag! Inte så genomtänkt!!!
Jag oroade mig genast för att jag bara därför skulle hitta en massa snygga skor!

När vi kommer på planet så utbrister jag glatt och förvånat, "Oj, va stort utrymme det är mellan sätena. Trodde jag inte om Ryan"

Knut tittar på mig som om jag var dum i huvet, vilket han oxå tyckte just i det ögonblicket! (Kan hända att han tänkt så andra gånger med, men det ska vi inte gräva ner oss i nu)

Knut tyckte tvärtom!:)))
Jag hävdar fortfarande att det var väldigt luftigt, dock så e ju inte jag 1,94. Då e det kanske inte så luftigt!
Men men!

Vi hade ett väldigt pressat tidsschema på måndagen.
Vi skulle landa halv 5 tror jag det var, å sen åka till ett hotell och hämta bilen vi hyrt. Sen åka till hotellet å snabbt byta om å sen åka iväg till en tävling som började kl. 18! Som vi inte visste var den var!!!:)))
Det är då det är bra å ha en som hittar i London, å som kan köra på vänster sida utan problem, å som gillar å kasta sig handlöst ut i trafiken som man gör i London!
Dessutom e Knut sån att allt ordnar sig, Fredrik är lite mer planerande än så, å jag är jag. Så det var bra med Knut som satte fart!

Vi sprang ut ur flygplatsen å tog en buss till hotellet där bilen fanns!
Knut gick in å va där länge, tillslut fick vi våran lilla bil å drog i vi kan säga 95km/h till hotellet!
Nu va vi betydligt mer sena än vi planerat!

Jag e ju van å byta om snabbt i Fashion Pack så man fick använda de skillsen, Knut och Fredrik va lika snabba. Å det va verkligen in på rummet slita upp väskan, slita av kläderna man hade på, hoppa i kostymen, på med parfym. IVÄG! Säkert gjort på 4min!

Sen iväg, till ett ställe vi inte visste var det var! Å det gick inte riktigt å hittap å gpsen! Men tillslut hittade vi!
Ett stooort lyxhotell!

Den här tävlingen kallas Night of 100 stars. Det e egentligen ingen tävlingen!
Det är nåra inbjudna barn par som tävlar.
Sen är det uppvisningar ifrån olika världstopp par, och lite awardsutdelningar och sånt! Det är givetvis en ära att få göra uppvisning på denna kväll! Stämningen är fantastisk och dansen är i sitt rätta forum!
Alla är finklädda och uppskattar och applåderar dansarna! Ingen som satt å spelade wordfeud eller liknande i publiken! Mobiler ville speakern inte se under uppträdandena! HELT RÄTT!
Sen är det inte så att jag är bitter för att jag inte har ifån å inte kan spela wördfjuud å va inne som alla andra!

Å alla stora tränare och ikoner är där, å Knut var en av dom. Det är häftigt faktiskt!
På en gång när vi kom dit så träffade han på gamla kompisar! Det gjorde den här resan ännu mer storartat, för jag å Fredrik fick ju veta vilka alla var å höra om historier och sånt! Kul kul!

Vi kom lagom tills att showerna skulle börja, det var ett helt galet startfält av topp par! Mitt favvo par Riccardo & Julia från USA skulle va med! Å Fredriks favvvo par inom standard Warren & Kristi från England var där likaså!
I England så är det så att på tävlingar så sitter folk å äter lite å dricker lite vin å har en trevlig kväll. Lite stil å klass. Inte riktigt som här där alla tävlingar är i idrottshallar med en festis å en varmkorv som största lyx!!!

Så vi gick å tog lite å dricka, inget starkt dock!
Va kul å se en massa topp dansare live! Tog inga kort den här kvällen, man var helt förstummad av uppvisningarna!

Vi åkte hemmåt runt midnatt eller nåt sånt! Jag var helt lyrisk, vilken start på resan!

Det blev nåra mackor som kvälls mat å sen slockande vi!!!

Det va första dagen!!! Inga bilder idag!

Blir i nästa inlägg, det var då min drömkvinna uppenbarade sig på dansgolvet! Ojojoj, det är ju så att rätt många bögar gillar bröst, tjejer med stora bröst är ofta bögfavoriter, så det var inte konstigt att den här nämnda kvinnan va min favvo! Ojojoj!
Men iaf, tack å godnatt! Imorrn blir det bröstchock på bloggen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0