FP 2010

                            Snygga så


Jaha, å så var det 2010 helt plötsligt!!!
2009 så höjdes nivån på showen på flera sätt. Å det va superkul å nu ville alla fortsätta i den andan.
2009 så anlitade vi den otroligt duktiga koreografen Maud Johansson. Det var grymt kul, jag som aldrig dansat nån solo dans egentligen och inte kan teknik och rörelser inom sånt tyckte det var hur spännande och kul som helst.
Maud är en superduktig pedagog och väldigt opretentiös och inte divig, inget behov av å visa hur duktig hon själv är. Man kan stöta på instruktörer som är sånna tyvärr å det fixar inte jag, men Maud va super!!!

2010 så bestämdes det att vi skulle ta in en ny dansare, Alexander Fjellner!!! En grym dansare som dansar och jobbar på samma dansskola som Maud.

Alex är störtskön, väldigt avslappnad som person och som dansare och artist. Han är nog den enda jag träffat som verkar vara samma person på scen som vid sidan av scen. Häftigt!
Han är dessutom STRAIGHT, å det är ändå lite plus i kanten! Man får nog ändå va rätt självsäker å avslappnad om man som straight ung kille är med å dansar med ett gäng bögar på detta vis! Jo faktiskt!

Vi började repa på våren, Alex stod för de flesta koreografier. Dels skulle vi göra ett dansnummer som skulle bestå av street bl.a.
Nu e jag själv mest van å dansa i svarta byxor, färgglad skjorta med massa strass och rak i ryggen och vicka på höfterna!
Street e ju inte riktigt min stil, men just därför var det så spännade och kul!
Första repet för den dansen va ju oxå en upplevelse, Maggan la av efter 5min, vi andra bet ihop lite till!:)))
Sen va det hem å nöta!!!
Maud gjorde oxå ett nummer i år, Pink med låten Funhouse, ett av mina favvonummer all time!

Repen gick bra, Alex e van å repa och lite som jag, han vill ha effektiva rep!:)))
Det var jättekul för alla att Alex kom in i gruppen, ett energiknippe och idéspruta utan dess like!

I år va jag jävligt nervös när det va dags för premiär!
Men premiären gick jättebra om man frågar oss och alla som var där FÖRUTOM NA's recensent.
Hon va inte så imponerad om man säger så!!!
Men det kan man inte bry sig om!

Årets show är min favvo!!! Gillade den mkt, mkt dans för mig, mkt ny dans för mig, mkt kul!:)))


2010

Såååååå 2010

Kalledolingar

Nämen, så tokigt!!!

Single Ladies

Beyonce
Det var ju roligt å stå å lära sig den dansen ifrån youtube, ohh jaaa! Men bra belv det, Gurra va strålande!

Pink

Upp upp

Red Bull ger dig VIINGAR!

Anna

Anna Anka

Street

Street nummret! Jävligt kul va det, å bra blev det oxå!

Hallå

Partysvar med Maggan var ett av de mest populära nummrena!

80-tal

80-tals nostalgi!

"When M&M was just a snack
And Michael Jacksons skin was black"

MJ

Michael!! Va oxå ett poppis nummer!
Ska tilläggas att jag är ingen grym MJ imitatör, men nu kunde man ju använda sig av att man va svart istället!
Ni skulle sätt peruken innan Gurra satte saxen i den, jag gav den till han innan premiären och sa, KLIPP! Och det gjorde han!
Men det va ett kul nummer!

Thriller

The Supreems

The Supreems

Hejhej

Det är bra när man blir lite svettig, då ser man lite tuttigare ut!:)))

The Man

Alex The Man

Gänget

Det är bra att Kaj inte står framåt här, för om man står bredvid han då så ser man ut som en benget! Mer än man gör i denna bild faktiskt!!! Men kul för Kaj att han har jättesnygg kropp å är muskulös, jättekul verkligen!!!

Sponsrad

Anna Bergendal med låten This is my converse

Pernilla

Pernilla Wahlgren ska ju givetvis va me å gapa överallt!
Jag va me i nummret oxå, jag tror aldrig jag å Thomas gjorde rätt samtidigt en enda gång!:)

Pusspuss

Madelene är inte så impad av Jonas!

Tiger & Elin

Tiger Woods & Elin kom på besök!

Goodbye

"Goodbye to circus"
Å så blev det för min del!

Sveeerigeeeeeeeeeeee

Tack för de här åren!

Alexxxxx

TACK Alex för all dans du lärde mig! Beundrar dig otroligt mkt!!!

Maggan

TACK Maggan! Du är en artist och galen person, på ett positivt sätt!;)

Kajan

TACK Kaj!!! Haft jävligt roligt under våra FP år!!! Du är för alltid ÅRETS KAJ!

Gurr

TACK Gustav!!! Bästaste Gustav, har gjort massa grymma nummer med dig, känns häftigt att ha varit med i början av din karriär. Du kommer gå långt! Och du är även en fantastisk vän!

Tjompa

TACK Thomas!!! Tack för alla underbara år i Fashion Pack! Har varit fantastiskt på alla sätt!
Stort att ha varit med i en av Sveriges bästa dragshow grupper, med dig som är en av Sveriges absolut mest erfarna och duktiga dragartister!!!

HEJ DÅ!


FP 2010

TACK Fashion Pack för alla år!!! TACK publiken som stöttat å tjoat å klappat fram oss!!! Utan er, ingen show!!!

Efter showen 2010 så bestämde jag mig för att hoppa av! Kändes helt rätt, hade jag känt ett tag!
Nu var det dags för lite nya dansare, en ny epok i FP's historia, jag var med de åren som jag passade perfekt in i. Å slutade för att jag ville och för att jag slutade när jag va på topp i FP å hade inte alls passat in i nästa epok!

Nu var det dags för å ta ännu ett kliv uppåt under 2011, å med nya dansare å ny stil! Å det gjorde de galant, bästa showen ever som jag skrivit tidigare med!!!


Love U all!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0