Mitt liv som Fashion Packad! Del 1!!!

Jaha då börjar vi, men vart börjar man egentligen!!!
Hmm...

Jag lärde känna Daniel 2001, jag hade iofs vetat vem han var i många år. Han tävlingsdansade oxå, men för Hallsberg. Men sen lärde vi känna varandra över nätet å blev snabbt jättebra kompisar.
Daniel blev samma år med i Fashion Pack, och det var väl då jag hörde talas om dem och förstod vad det var.
Jag hade lite koll på vem Thomas och Robin var, som var med i gruppen. På den tiden så var det inte fullt så många som var öppet gay i min ålder, så de som var det visste man vilka det var liksom.
Jag var och kollade på FP flera ggr och tyckte de var jättebra, lärde känna de andra i gruppen och så kom jag in i den kretsen! Kretsen som nåt stolpskott en gång kallade för Örebro's elitbögar!  :-D
Dock så tyckte jag oxå att de var det, men kanske inte riktigt med den benämningen, men många av dem va ju så coola å hade koll på kläder å å stilar å alla va toksnygga.
Å FP killarna visste ju alla vilka det var, lite elitbögar var de! hahaha...

Åren gick och det gick bra för FP.
Typ 2003 tror jag det va, så började Danne påpeka att jag borde bli me i FP, å så även Thomas.
Men jag ville inte för det passade inte riktigt in i mitt liv då, jobbade på bygge, vilket e ett blogginlägg i sig! haha...
Å va inte alls lika öppen som de, så jag ville inte va me där om jag inte kunde va det fullt ut typ!

Men de "tjatade" på, vilket ju va smickrande.
2004 så ökade förfrågningen om att bli med i FP ännu mer!
Deras ena dansare skulle sluta och de hade flera shower inbokade under sommaren, framför allt de 3 showerna under PDOL (Piteå Dansar å Ler festivalen) i aug.
Jag bestämde att jag skulle va me i Piteå för Dannes skull, han va min bästa bästis å jag tyckte det va synd om han om han inte skulle ha nån å dansa med i showen å inte få showa så mkt. För han älskade det där så mkt. Det kan ju verka lite fjantigt, men sån va jag!:)))
Jag tyckte oxå att det verkade askul men ville som sagt inte va me riktigt än, men kunde ställa upp i Pite.
Så jag tackade ja till Piteå, sen fick vi se!

Jag hinner inte mer än å tacka ja så hör de av sig nån dag senare å berättar att den andra dansaren slutade tvärt, å de hade show i Göteborg på krogen Gretas om 1v.
Kunde jag ställa upp!???!
Ja, va gör man! Som sagt, klart man hjälper till! Men då va jag jävligt nervös!!!
Dels för grejen att stå på scen, sen för att showa med dem, de var rutinerade och duktiga, man vill inte sabba deras show, å sen va jag inte säker på om jag skulle lära mig alla nummer!
Men det blev hårdkörning i nån v, kommer inte ihåg nummrena direk. Kommer ihåg Kylie Minouge och Moulin Rouge.
Det va spännande att åka ner, Gretas e en restaurang och Gayklubb på kvällarna.
Showen gick nog bra, men jag va antagligen galet nervös!

Grejen e ju att jag har grym jävla torgskräck, vilket de flesta inte vet å inte tror på iaf! Men så är fallet så jag var nog inte den mest självsäkra som stått på en scen just den gången!
Men kul var det och nu kändes det ju lite bättre inför Piteå!
Mersmak fick man, och det är ett rätt hätfigt liv, att bli bokad så där för en show. Få hotellrum fixade, showa, uppmärksamhet, gratis dryck i baren, uppmärksamhet, party me innefolk, det var rätt kul! Det var ju lilla jag som fick följa me Elitbögarna på äventyr!:)))

Här e 2 bilder från första showen för min del! Mkt glittrigt vatten har runnit under Fashion Pack's glamorösar broar sen dess.
Allt har höjts i klass varje år. Kläder, look, peruker, skor, koreografi, nummer, mixning, allt!

Ung å...ung

Kylie nummret. Man har inte privata smycken på sig, stör mig fruktansvärt om nån har det men den andra t.ex. dansarn inte har ett likadand. Men just här så hade jag inte kommit så långt!:)

Då var då...

Thomas, Jimmy, Daniel och jag.
Ja, så kunde det se ut för 7år sen! 7år sen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur gick det till, 7år!

Den här showen var i maj eller juni tror jag.
Sen var PDOL i slutet av Juli. FP hade varit där tidigare, en stor festival med massa olika delar. Bl.a. kärlekslandet som är RFSL i Piteå som har. Med dragshow och andra uppträdanden på deras scen. Det va en populär scen, mkt folk som var där och kollade.

Vi repade på under sommaren, jag va rätt laid back om man säger så under repen, jag hade inte så mkt invändningar eller så. De andra var ju fortfarande elitbögarna för mig å det här va deras grej. Men om jag hade nån idé så jag ofta den till Danne så fick han lägga fram den å så kanske det blev så! Jag arbetade under psydonym kan man säga!:))

PDOL närmade sig, jag va mest nervöst för att en av snickarna på bygget skulle komma dit. Han var ifrån Piteå å skulle upp dit just då å skulle på festivalen. Han visste att jag kände FP, han hade sett dem nåt tidigare år.
Jag sa att jag skulle hjälpa dem å bla bla bla... :))
Men han dök aldrig upp! :)))
Det va en jävligt kul resa, då e man verkligen artist. De bokar tåg till oss till Arlanda, plan till Umeå eller om det är Luleå. Sen hämtar en chaufför oss å sen blir man mött av en artistansvarig. Häftigt som sagt!
PDOL är galet kul, även om man som bög är apa i bur. Men men...

Kommer inte riktigt ihåg showens innehåll, men kul var det, å party är det, i dagarna 3!!!

Här e enda bilden jag hitta, å som sagt då ska man ha i minnet när man ser mig på den bilden att jag jobbat på bygge i flera år! Jag e är anpassningsbar som få!!!

Grillvagn

Drugan i mitten är en Dragshow artist som kallas Edith Crep.
Till höger om mig är det Roger, gruppens påklädare som jag ska skriva mer om sen! Roger är en klippa som FP inte hade klarat sig utan!!! Ni kan inte ana av vilken betydelse han är för gruppen!!!
Varför man väljer att ta ett foto framför en grillvagn kan oxå disskuteras!!!

Första delen om FP 2004!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0