Roger Karlsson!!! Utan honom ingen show!!!

Here we go!!!


Det är för det första helt omöjligt å genomföra en show som Fashion Packs utan en påklädare.
Och det skulle ha varit ännu mer omöjligt att genomföra en sån show om påklädaren hade varit nån av oss andra i gruppen som tack å lov står på scen istället!

För FY FAN om jag skulle ha haft den uppgiften!:)

Dels så hade jag brutit ihop av stress efter 4 nummer.
Om jag hade hållt i mig lite till så hade jag iaf glömt vilka kläder å ascessoarer jag skulle ta på runt nummer 6.
Men långt innan detta så hade jag svurit åt alla å kastat kläderna å gått därifrån å sen tagit en cigarett, å jag röker inte ens!!!

På scen så är det glitter, gala, glamour, artisteri, ingen stress.
Bakom scen...eehhhhuuummm...
När de arrangerar sånna där trafikolyckor för att ambulanspersonal å sånna där ska få öva i en riktig situation.
Det skulle man kanske kunna ha som lektion vecka 1 på den utbildningen å en dag bakom scen som sista mandomsprov!!!
På den nivån är det!

Roger hjälper tjejerna i huvudsak, vet inte om han hjälper killarna i år.
Under mina år så hjälpte han även killarna.

Det första året för mig var ganska lugnt bakom scen, hade medvetet inte så många snabba byten. För det är inte för nybörjare kan jag lova!

Jag packade upp och höll ordning på MINA grejer. (Och ibland på Kajs!:))))
Roger däremot ska veta att ALLT finns där!

Som jag brukar säga, UTAN ROGER BLIR DET BARA ETT ÖPPNINGSNUMMER!!!

Å så är det!

Han har grym koll, kan hela showordningen i huvudet. Oftast kan man sin egen ordning inte vad de andra gör så mkt.
Alla har nån eller nåra "längre" pauser i showerna oftast, inte Roger så ofta!:)))

Men Roger har ett lugn som en filbunke aldrig kommer att vara i närheten av!!!

Å han får ta mkt svordommar från oss så som, attans då, nedrans, jämmer å elände, Roger din tokfrans, nä vet du vad, järnspikar, kära nån, å liknande....

Men aldrig att Roger flippar ut! Jag vill dock inte vara där den dagen då det sker!:)))
Jag önskar att det fanns filmat bakom scen så folk kunde se!
Då skulle alla köpa en blomma till han oxå!!!

Mkt roligt i påklädnings sammanhang har vi varit med om!!!

Inget ont om Gustav, men roligt åt honom hade jag å Roger under showen 2007 tror jag det var.
Gustav hade hur lungt som helst på ett ställe, det innebär 2 eller 3 nummer emellan.
Men ALLTID kom Gustav rusande in backstage å slet av sig klänningen å lika fort på med den andra. Vilket ibland slutade med att Prinsessan Madelene's ordensband istället för att sitta som de alltid sitter istället satt emellan benen som ett sele! :-D
Eller som en gång när jag å roger skojade med Gustav och gav honom en annan klänning!:)))
För att vi visste att det fanns tid å byta tillbaks!:)

Eller som i Piteå! hahaha...
Jimmy hade ett jävligt stressigt byte från Shirley Clamp till nåt eller om det var till Shirley.
Roger stod iaf bakom scen med klänning redo att bara hoppa i!
Jimmy kommer utrusande, stressad å sur för att det står nån i vägen som inte ska vara där, å kastar undan den personen med väl valda ord!
Det var bara att den personen var Roger!:))))

Ja, Roger själv skulle ju kunna berätta hur mkt minnen som helst! Roger har varit med sen 1998!
Inser ni vilket tålamod och lugn han besitter!

Så om Arga leken med Roger börjar nu!
Inse Ni kommer aldrig vinna!:)

Å han har alltid nödlösningar på g, när nån av oss inte hittar rätt skor t.ex å man går från sin tydliga basstämma till kastratfalsett å låter ungefär "MIIINA SKOR, VAR FAN ÄR MIIIINA SKOR!!! HALLÅ MINA SKOOOR! JÄVLA HELVETES FAAN! DE HÄR GÅR INTE, DET HÄR GÅR INTE!!!! NÄÄÄÄHÄÄÄÄ! JAG KAN INTE GÅ UT!!!"

Roger, lugnt och sansat: - Men ta dom här då, det är ju samma färg! Så...

Å så löste sig det, just det ovan skrivna scenariot utspelade sig sommaren 2008 på frimis när jag i ett nummer var Kayo i Afro-Dite. Jag, Gustav och Thomas hade då ett par skyhöga silverstövlar, jag hade de största som ändå va 2nr för små. Så det fanns inte en chans att jag kom i Gustavs eller Thomas som har 2 storlekar mindre i vanliga fall.
Men en kväll så hade jag fel skor.
Paniken bröt ut, Roger kommer lugnt med ett par glittriga silver pumps istället! Tack för det! Hade sett förskräckligt ut annars!

Kayo i barfota är inte Kayo, eller ja det kanske är Kayo som liten negerflicka på väg till skolan, brunnen, eller liknande men inte Kayo artisten!

Så ett obeskrivligt STORT TACK till Roger Karlsson. Utan Roger hade vi inte kunnat genomföra de fantastiska shower som vi och de nuvarande gjort å gör! Ingen kan förstå hans stora del i Fashion Packs succé genom åren, men han är en av de största anledningar till den succén! Tro mig!!!

Alla drugor (tjejerna) och dansare har bytts och konstellationer har ändrats.
Om nån varit sjukt så har nån av oss gjort den andres nummer, eller nån tidigare medlem har hoppat in å hjälpt till.
Men Rogers jobb skulle ingen kunna göra!!!

Roger the man!!!

Jag å bästa Roger för 4år sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0