Nora

Nu gäller det att blogga på när jag fått en massa komplimanger om bloggen av diverse vänner!
Igår tors så var det dags för lite utflykt.
Jag å min bästa kompis sedan många år, Fredrik, skulle åka nånstans! Vi visste bara inte vart!
Fick ju flera tips av er via FB, man tackar!
Vi diskuterade dagen innan, å det vi kom fram till var Nora, Askersund, Motala! Fantasin bara flödade!
Vi hade inte så mkt tid på oss helle på torsdagen för jag var tvungen att vara hemma till kl. 16.
Motala hade vi tänkt, men det blev Nora!

Toppen väder, kunde inte bli bättre!
Vi parkerade bilen vid turistbyrån. Inte så intressant kanske, men det blir mer text så här!!!
Sen gick vi längs vattnet, det är ju ruskigt fint i Nora....på sommaren!!! Men på vintern då??!!? Ehhh näää!

Vi bestämde oss för att ta Plaskus över till ön mittemot. Plaskus e ju en liten båt som kör över folk till en ö. Hmmm, de där meningarna säger exakt samma sak! Men iaf!
Ner i Plaskus å iväg!
På den lilla ön så e det badplats å minigolf å man kan gå nån led å grejs! Mkt barnfamiljer blev det!

Andas långsamt Robert, du kan stå ut 45min iaf!!!

Givetvis så blev det minigolf! Banorna va inte så mkt att hänga i golfjulgranen!
De var väldigt korta och inte så efterhållna, skräp och mattan var trasig på flera ställen!
Men ja ä int bitter!
Framför va en stor familj med en morfar/farfar som var väldigt nogrann och påpekade hur de andra spelade!
Däremot gick det inte så bra för han!!!

Efter nåra banor händer det som inte får hända en fin semesterdag som denna, en småtjock (läs: babyhullstinn) framfusig unge slickandes på en stor glass (antagligen den 3e för förmiddagen) kommer fram och frågar om han får kolla på oss!

Fredrik säger Ja och skrattar då han vet hur mkt jag tycker om barn av den sorten!
Ska oxå tilläggas att jag inte lägger nån värdering i hans vikt, men det beskriver honom bätrre!

Vi spelar och han kommenterar nedlåtande, utan att veta att han därför med små gulligt (om man frågar hans mor) knubbiga fötter närmare sig med stormsteg att få se som sista syn i livet en sneböjd minigolfklubba släcka lyset!

Men jag sansar mig!

Men inte han!

Jag skjuter för löst, får hårt, snett, träffar inte rätt...enligt honom!
Ovärdeliga tips kan tyckas, men ni var inte där!!!
 
Tillslut ser ungen (för att få en tydligare bild av honom kan ni välja att sätta skit-, dum- eller snor- framför) ett par andra inte ont anande offer och byter måltavla!
Han går fram till en pappa och hans son  och frågar om han får kolla!
Visst får han det! Man kan tycka att man kan nöja sig med det...oh nej! Varför nöja sig när man kan få mer!

- Får jag spela???

Pappan svarar JA!
Då det rätta svaret borde ha varit nåt i stil med: Ja, visst. Gå till kiosken där, det kostar 20kr. Du får slå sist!

Men ungen tar klubban och spelar!!! Då som alltid skyller jag på uppfostran! Men men...

Han spelar glatt vidare och domderar! Tills han tröttnar (läs: glassen tog slut) och går därifrån!

Som sagt, banorna var knepiga. Det blev iaf en golfrunda med många skratt!

Efter golfrundan tog vi Plaskus tillbaks och gick runt för att hitta nånstans att äta, tog ett tag men blev tillslut Stadshotellet, god mat! Däremod så var det lite oväntat att det hade ringlat upp en orm och lagt sig på bordet!!!

The Plaskus

Plaskus

Nora by boat!

Guds hus i bakgrunden

Sitt gärna ner!

Denna stol mötte oss vid kiosken! VÄLKOMMEN!

Se och lär

Här har inte ungen dykt upp, därav den glada minen!

Ok???

Ja, förstår ni hur dumma banorna är! Men det roligaste, titta i bakgrunden! Där står ungen och pekar med hela armen och berättar hur det ska gå till!

Ehh

Ja det där har aldrig varit min grej!:)

Ganska ok!

Ganska ok resultat ändå!

Nu varnar jag kännsliga tittare för ormbilden!



























Otäckt!

:-D


Det var iaf den dagen, väldigt trevlig dag med Fredrik som det alltid blir!
Och om det är nån som inte uppskattar min syn på barn, så har jag som sagt inget emot barn som är mulliga, framfusiga, skrikiga eller nåt sånt! Det är helt ok.............så länge de inte är det i närheten av mig!

Kvällen avslutades med att avnjuta Fashion Packs show på Strömpis!
Jag har ju sett alla showerna hittills i sommar, och detta var i mina ögon den bästa showen! Tyckte att alla var väldigt mkt bättre här å där!

Burlesque nummret är riktigt nice! ALLA har en perfekt roll för sin look, stil och personlighet! Riktigt bra är det!!!

Tack och godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0