2006

Nu kör vi på!!!
2006 var det stora året för Fashion Pack!
Vi påbörjade våran show som vi skulle köra på Strömpis i 6v, en gång i veckan. Det var otroligt spännande och nervöst å allt möjligt på en gång!
Det skulle bli ett 10års jubileum. Under våren så showade vi på och spelade in pengar för att ha till sommarshowen!

Vi hade mkt egna texter till schlagerlåtar det året, har FP alltid haft, å i år var inget undantag. Kalle Jungme och Daniel skrev dem. Många helt underbara texter, jag kan fortfarande inte sjunga med i Jessica Anderssons Kalla Nätter utan att sjunga FP's version. :)

Vi använde en del av numrena från 2005, hade en del bra nummer som kändes för bra för att slopa!

I början av juni eller nåt sånt så gjorde vi ett litet framträdande på Strömpis på en fest, körde 2-3 nummer tror jag! Bara som en test liksom! Å d blev succé! (Vill tillägga att jag å Danne hade våra trasjeans då, succé:)))

Sen körde vi en inför grej nåra veckor innan showen, då körde vi betydligt fler nummer i ett lite halvregnigt väder typ! Blev uppskattat, så det kändes lovande! Men vi kunde inte ana hur poppis showen skulle bli!

Danne va i Sydney precis innan premiären å kom hem när det va 1v kvar eller nåt sånt!
Kommer inte ihåg så mkt av repen men kommer ihåg när vi stod på Salong Louise H å repade å skulle göra klart Carola nummret!
HERREJÄVLAR vad osams alla var, hahahaha, men det löste sig tillslut!!!

Sen var det premiär, jag har nog inte varit så nervös många ggr tror jag!
Kommer inte ihåg hur mkt folk det var, men mkt folk var det! Då tog vi 30kr i inträde, 30kr!!! Det va ju inte nån stor ekonomisk förtjänst kan man säga!!! Men men...ja ä int bitter!!!

Nu hade jag blivit mer varm i kläderna å va säker på min roll FP. Jag hade nog tom slutade att säga ni om FP, sa ni istället för vi i många år nämligen! Vilket Thomas skällde på mig för!:)))

Älskade det öppningsnummret, Alcastar med omgjort text om FP i våra snygga turkosa kläder!!!
EGOKICK att kliva ut med Danne i röken å höra folkets jubel!!!

Sen följdes det av Applåder nummret, i våra vita strasskallingar till ännu mera jubel!!!

Va en jävligt kul show, allt va kul å göra tror jag!

Det va en galen succé, vi hade över 700 pers nåra ggr. Det var tom. folk som stod inomhus å tittade. Sjukt! Helt sjukt var det!

Kommer ihåg en mindre kul händelse. Jag och Daniel åkte på tantsemester till Mallis i 5 dagar. Tantsemester innebar att vi sola och bada och åt gott å somna förhållandevis tidigt å inte var onyktra en gång! Såå skönt!
Vi skulle iaf resa hem på en tors, men skulle komma hem många timmar innnan showen började. Som alltså va på torsdagar som nu oxå.
Så var det tänkt!

Vi sätter oss på planet, tiden går å planet lyfter inte!!!
Det blir ännu varmare å jag sitter vid fönstret och får solen direkt på mig å då får jag så lätt ont i huvet å kände inte att migrän va en bra uppladdning inför en stundande show!
Tiden går ännu mer, nu börjar vi bli lite stressade över att hinna!
Jag drar ner fönsterluckan, varpå en flygvärdinna (Läs: Surfit...) bitskt påpekar att luckorna måste vara upphissade vid start. Ja, men planet är ju försenat och ska inte lyfta än på ett tag!
Spelade ingen roll!
Nähä du, stick å brinn!!!

Folk börjar fråga efter vatten, nä vattnet är slut!!!!!!!

Ursäkta!!!

Tyvärr!!!

Jag är ju som sagt inte högt utbildad, men borde det inte gå att personalen går in på flygplatsen å hämtar ut vatten nånstans på nåt vis! Man kan ju iaf tycka det!!!
Men där satt vi uttorkade, irreterade å stressade!!!

Vi började inse att vi lär väl hinna in till halva showen, osminkade!!!

Thomas & Jimmy va väl mindre glada kan tänkas.
Men vi hann, kom väl 1h innan showen började, vilket kan tyckas som gott om tid! Men inte om man ska packa upp alla kläder å sminka sig å sånt!


Den sommaren var vi inte i Piteå utan var på Pride istället!
Det är den största egokick jag nånsin varit med om!!! Går inte att beskriva!!!

På pride på den tiden så fanns det nåt som hette Wig Stockholm. En kväll där det var dragshow på stora scenen hela dagen å kvällen. På slutet så var de bästa grupperna! (Läs: FP och mindre begåvade grupper)
Nädå, det var många riktigt bra grupper med!
Det va galet med folk, tusentals. Hörde att de uppskattade till 5000, men det kan inte ha stämt väl.
Men galet många!

Introt börjar, jag å Danne kliver ut, FOLK GALLSKRIKER!!!
Adrenalinet pumpar!

Sen kör vi som attans, jag ville verkligen inte gå av! Å publiken ville inte det heller! De slutade aldrig klappa å skrek "en gång till". Det hade inte varit sånt jubel för nån av de andra grupperna!
Va helt galet!!! Kommer aldrig glömma det!!!

Efter oss så körde Queentastic, nåra av Norges bästa drugor. GRYMMA är de!!!!

Får för mig att vi va i Piteå iaf, men det kanske vi inte alls var!
Men efter sommaren så beslutade jag mig för att sluta i FP. Då var det verkligen läge för mig att sluta.
Då hade vi gått varandra lite på nerverna typ å det var en del gammalt groll som låg i luften! Men inget som är nåt problem nu! Har egentligen aldrig varit nåra hinder.
Men då slutade jag iaf, å Danne flyttade senare under året till Sydney!

Thomas och Jimmy hittade en ny förmåga i Gustav Lagerträd, vem kunde ana att den unga killen som såg så oskyldig å försiktig ut skulle bli den stjärna han är idag!!!

Under vintern repade de in en ny show Diva Deluxe som de körde julshow med på Strömpis.


Lite bilder!!!

Unga och vackra!

Så här såg vi ut då! Jag såg ut som 12år ungefär!:)

Öppning

Öppningsnummret!
"Plats på scen för Fashion Pack"

Fillisong

Jodå minsann!

Stjärtgossar!

Stjärtgossar är vi allihopa, allihop...du me...å ja me!!!!

Nanne

Jimmy var en grym Nanne!!!

Skenhelig

Den skenheliga Carola! Grym text, grym tolkning av La Johansson!!!
När Thomas körde det här nummret på Pride visste jublet inga gränser, tidigare under dagen hade ett flertal gjorde Carola i mindre smickrande versioner. Efter Pride så kunde man se och höra andra dragshow gruppers versioner av Invincible som av nån slump påminde mkt om våran text, tror inte det var en slump! Men men!

Jessica

Jessica Andersson

"Men kalla handen, den fick jag, av folket i omröstningen"

Oooont

Lena Ph

Madonna

Madonna med Hung Up

Så rosa så!

Å den här lilla pojken jobbade på bygge i 3år!

Nämen

Sen dök visst ABBA upp!

Jubileum

Första numret i jubileums medleyt!!!

Gamla dansnummret

Dansnummret från 2004

Gessle

Per Gessle
Grym text och ett klassiskt FP nummer som även det är med i 2011 års jubileum.

Hahaha

Hahaha, jävligt kul nummer! När man ser bilden så är det svårt å förstå att sången i nummret är ifrån Kristina från Duvemåla.

Eva

Underbar version av Eva Dahlgren!

Spice Girls

Spice Girls återuppstår!:)))

Samba

Mitt å Dannes Samba nummer! Efter Spice Girls så stod vi kvar på scenen och bytte om till dessa kläder!
Blev poppis!:)) Dock aningens stressande när nåt krånglade!

En Black & White beställd!

Finalen

Finalen!!!

Allt är guld som glimmar

Daniel

Irma & Lula

Irma & Lulu


Pride Party

Danne å jag

Paraden

Åkte flak i Pride Paraden! Var en otrolig upplevelse! Så jävla kul!

Glada

Jag tänkte även åka slalom som synes!


Det var det året!!! Där kunde min FP historia ha slutat!!!
Men det gjorde den inte, gjorde ju come back senare!!! Men det tar vi en annan dag!

Kom även på att jag glömt berätta om när vi upoträdde för Prinsessan Madelene. Men det kommer i det absolut sista inlägget som lär handla om udda upplevelser med FP!

BTW, på tors nästa vecka så är det final för Fashion Pack. Å antagligen ska FP ta en paus, det vet man dock inte!!! Men hur som helst så är det ni som går å ser Fashion Pack om ni inte gjort det!


TACK DANIEL, JIMMY OCH THOMAS FÖR NÅRA UNDERBARA ÅR MED FASHION PACK!!!!!
Minnen som man förhoppningsvis aldrig glömmer!!!!!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Klart vi aldrig glömmer! Som jag sa till Alex en gång i sommar..."det är så lätt att bli bortskämd å ta saker för givet, men man ska vara ödmjuk inför att vi fått chansen att göra sådana saker som andra drugor å dansare skulle gå över lik för att få vara med om".

Vi började på botten Robban å det har varit mkt slit, men så otroligt mycket skoj har det varit oxå.

2011-09-07 @ 23:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0