Shanghai Del 1

Nu kom jag på att jag kanske skulle blogga lite, det va ju ett tag sen och folk skriker ju efter mina blogginlägg! Så då får man göra det!
Satt just nu å prata med min bästa vän Mia å tillika tidigare danspartner och mor till min gudson Elijah!!! Hon är mkt, men framför allt min bästis å alldeles alldeles underbar!:)

Mia å jag började dansa 1998, sen blev det ett lååångt break på typ 1,5år sedan började vi lite smått igen men fick avsluta och Mia tog en paus från dansen. Sen 2003 så började vi igen, skam den som ger sig.
Det var en kul och givande tid. Som jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om. Den sista tävlingen vi gjorde var oxå den största. En Världs Cup i Shanghai!!! Jojo minsann!
Knut skulle dömma tävlingen och vi följde med och representerade Sverige, för det högst rankade paret i Sverige skulle inte göra det. Tack tack!
Så Knut, Maud, Jag, Mia och min andra bästis och tillika privata coach Fredrik skulle med!!!
Vi fick nåra sponsorer till resan och skulle åka tors-sön. En liten lagom tripp när man ska till Kina!:)))

Det va ett himla ordnande med VISUM och grejs. Det e ju typ så att för att få visum så måste man visa upp flygbiljett för in- och framför allt utresa, och betald hotellvistelse.
Men man vill ju inte gärna boka flyg och hotell utan å ha visum!!!

Vi som inbjudna dansare till Världs Cupen fick fina brev ifrån Kinesiska Danssport Förbundet och ambassad och allt möjligt. Så det va lätt å få VISUM.
Stackars Fredrik däremot.

Han hade inte fått nåt VISUM på måndagen samma vecka som vi skulle åka!
Å han blev stressad å milt irriterad me all rätt å kände att orken för att processa började tryta å att det här e bara å lägga ner! Det kändes verkligen hopplöst!

Men åh nej tänkte jag! Jag har inget emot stress å Fredrik ska me till varje pris! Så jag tog ledigt å Fredrik likaså å sen beställde jag biljetter tur å retur till sthlm på ons.
Upp, iväg till stället där de utfärdade VISUM. Skälla lite å fråga vart fan VISUMET var!
Jo, de skulel fixa det. D va bara å slå sig ner, å där satt vi å beskådade det mest oorganiserade arbete någonsin!!!
Å där satt vi...
Å där satt vi...
Å där satt vi...
Till de skulle stäng om 5 min...

Då gick vi fram å fråga vart VISUMET var, å fick till svar, va hette du???
Fredrik....

Jaha, det har vi glömt svarade kineserna bakom disken!
Då låg det kvar där, passet och diverse papper alltså, å ingen hade gjort nåt!
Då kan jag säga att jag å Fredrik tittade så pass snett på dem så man kunde tyda en uns av avundssjuka hos dem!

Sen fick han Visumet på nolltid!

Sen stannade jag å Fredrik i sthlm å bodde hos min farbror.
Å spenderade kvällen med att strassa min skjorta!:) Nya fina vita kläder hade jag!

Sen på tors så mötte vi upp, Knut, Maud och Mia på flygplatsen och sen bar det av!

På väg!!

Alla barnen kom in i Kina utom Robert för han är svart!
Skulle man kunna säga kort.
Alla knallade igenom tullen utom jag, jag räknade med att bli extra kollad som alltid för att man är svart och då givetvis potentiellt illegal flykting, knarklangare eller bara allmänt oärlig!
Så där stannas jag och tre tulltjänstemän granskar mitt pass nogrant. Jag har tyvärr ett pass som är väldigt olikt mig.
Det är taget när jag hade typ hockeyfrilla, för att förklara det enkelt, och polisonger som är rakade i ränder!
De köpte inte att det var jag hur jag än förklarar så det tillkallas dit 3 poliser av nåt slag med vapen och ej glada miner.
Jag förklarade att jag skulle tävla och allting, men de brydde sig inte. Det kunde inte vara jag. Jag förklarade att jag ofta ändrade utseende och frisyren och polisongerna hade jag för att jag då var med i en show och där jag och den andra dansaren hade samma frisyr! Vilket e sant!
Då kommer det bästa!
Den väldigt barska tullkvinnan, vi kan kalla henne MingMing, hämtar ett skjutmåt och ber att få mäta mina ögonbryn, avståndet mellan ögonbrynen, avståndet mellan ögonbrynens ände till ögat!!!

Det är ju kul så här, men inte när man står där! Ytterst stressande och kränkande tillslut!

Mina ögonbryn på passet ser ungefär ut som Charlotte Perrellis!

Så
För övrigt så blev jag smått kåt på den här bilden när jag va yngre, sen barka det käpprätt å helvete!

Men iaf, mina ögonbryn jag hade på mig när jag stod framför dom var inte fullt så plockade. Å då är det som ett mindre McDonalds M. Det är få som sett dem i sin naturliga form! Då är de som ett stort McD M. Ska nog faktiskt låta dem växa ut å sen be Fam. Pojen om jag kan få lite betalt som vandrande reklampelare!

Så MingMing trodde inte att det var jag. Jag va osäker på om Kina var rätt land å säga att mina ögonbryn på passbilden är plockade! Men jag förklarade lite grann. Sen kom Knut ångande och förklarade varför jag var i landet och tillslut så släppte d in mig!


När vi kom ner så väntade bilar på oss å det blev en färd på liv och död till hotellet!
Hotellet var ju inte precis nåt IBIS hotell utan väääldigt fiiiint och stoooort!
Å där fick vi bo gratis!!! Tack tack!!!

Anspåkslöst

Den lilla anspråkslösa receptionen!

Las Palmas

Vad är en lobby utan nåra palmer!

Room

Mitt å Mias rum! Bakom den högra rutan så var badrummet och duschen! Det bruna är en duk man hissade ner så man inte skulle se in! Men man såg ut! Kändes extremt konstigt att stå där å duscha medan man såg Mia utanför! Vilket resulterade i att vi släckte i badrummet för att man absolut inte skulle se in!:)))


F&M

Fredrik & Mia redo för utflykt!


Taxi

I receptionen finns en speciell delegation som är till för oss Världs Cup dansare som fanns där för frågor. Vi fick veta vart vi skulle åka för å shoppa. Så jag, Fredrik och Mia tar en taxi och Knut och Maud en. Vi vill åka till samma ställe, tror ni vi hamnar på samma ställe! Nä just det! Men det va ju som det va me d!
Här e jag å mia på väg i taxin!

Coach Fredrik

Fredrik som är en världsvan man fick sitta fram och styra färden!

U???

Borde inte U-svängen vara under sträcket???

Då var vi framme!  Nanjing Road!

OS

Dom fula små OS maskotarna!
Vi var ju där bara nån vecka innan OS drog igång!

Nånting

nånting mer

Mycket skrapor var det!

Högt ska det va!

Neon

Pharmacy förstod jag iaf!

OS Hoppet

Stora affisch namnet för OS, deras basketspelare! Vi kan kalla honom, Jing!

Tuff-Tuff

Flera sånna här små tåg åkte runt i stan, som nån form av sightsing antar jag. När det åkte förbi mig så stannade det å folk tog kort på mig. Sant!!! Ja, varsegod!
Jag kanske pryder en massa små kinsers väggar numera!

Glada?

Vi ser inte så glada ut!

Sen efter lite shopping så bar det av hem till hotellet. Knut & Maud hade oxå hittat tillbaks!
Vi gjorde oss iordning för kvällens välkomstmiddag för alla Världs Cup par. Vi kände oss lite ovana i denna situation, medan Knut va som fisken i vattnet, han kände ju typ alla å alla kände han, å alla undra vilka vi va som va me han! :-D
De första vi såg å som hälsade artigt var Steffano Di Filippo & Anna Melnikova, 2 grymma dansare som vann tävlingen som väntat. Hejhej, tänkte vi å satte oss vid ett annat bord!:-D
Knut & Maud hade platser bland domarna.
Jag, Mia & Fredrik satte oss vid ett bord dit senare nåra andra par skulle sätta sig oxå, par som jag gillar grymt mkt Zufar Zaripov & Anna Ludwig Tchemodourova från Österike. Såååå grym tjej!
Arkady Bakenov & Rosa Fillipello från Nya Zeeland, såååå grym tjej!
Jevgenjis Suvorovs & Andrea Zelinkova från Lettland. Knuts favvotjej på tävlingen!

Jevgenjis har vi tävlat emot flera ggr så han kände igen oss och hälsade!!! Hejhej, sa vi!:)

Sen började det, det var högtidligt och en massa tal, en massa!!!!
Så tillslut satt alla dansare å typ småsov!:)
Sen kom maten, hhahahahahahahahahahhahahaha!!!
Det va lite udda grejer, och Mia åt inget och inte så många av oss andra heller!
Det slutade med att efter allt så bestämde jag, mia å fredrik oss för att gå ner till KFC istället.
Och dit kom alla andra dansare sen oxå!:))

Middag

Zufar & Anna

Zufar & Anna. Nu hade Anna inte valt denna klänning till middagen, vilket man ju kan tycka var synd!

Arkady & Rosa

Arkady & Rosa.
Den här tjejen, fi fan! Stark som en mindre häst å så jävla snygg på golvet! Ja, bredvid med iofs!

Jevenij & Andrea

Grym grym kille, nästan lika bra som jag!

Det var första dagen!

Får nog fortsätta lite imorrn me min nostalgitripp back to China!
Gud, vem har orkat läsa allt detta! I så fall krävs en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Anna

jag orka läsa allt, och vill läsa mera :))

2011-04-02 @ 08:28:39
Postat av: Mia

Fy Tusan vilken resa det var!!!! Sååå otroligt häftigt!! Verkligen ett av dom största ögonblicken i mitt liv.. Fan glömmer aldrig alla dessa poliser med vapen som skulle "skydda" oss när vi gick in i hallen.. Helt sjukt!! Å alla som ville ta kort tillsammans med oss!! Aaa det var tider det där!! PUSS HJÄRTAT!!

2011-04-03 @ 20:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0