Shanghai Del 2

Jaha då skriver vi lite till om Shanghai!
Ja första kvällen hade ju litit mot sitt slut, så vi gick å la oss!
Dagen efter så var det dags info i tävlingshallen! Så vi åkte dit, Fredrik har pondus å alla trodde att han var en världsberömd tränare å blev väldigt väl emottagen av alla funtionärer. Tyvärr hade de inte fixat med hans passerkort så han fick ta en rysk domares (som inte kom) kort.
Sen var det info för oss Världs Cup par. På fre så var det en IDSF tävling, alltså en tävling öppen för utländska par. Så där var det massor med, på lör så va det World Cup tävlingen, där va det bara ett par från varje land inbjudna!
På kvällen under IDSF tävlingen skulle det vara invigning för World Cupen. Alla skulle komma in från 2 håll, 2 par i taget. Med små barn som gick in med landets flagga framför. Sen va det ut på golvet å dansa samba! Stoooort golv, mkt folk! Inte som i Sverige nu för tiden i en gympasal me lite publik!
Där stod vi å de absolut bästa paren i världen bla världsmästarna å gick igenom. Kändes inte som att man ville inflika å komma me frågor å tankar!:))
Nåra av de andra paren va helt fnissiga över de 2 bästa paren å bad å få ta kort med dem å så. Det hoppade vi över!

Senare så var det dags för tävling, kineser e roliga! De tjoade och klappade och va en grym publik å fotoblixtarna smattrade!
De va väldigt förtjusta i å ta kort på mig, den enda svarta de sett ungefär!

Det va 100st som tävlade i IDSF klassen, mestadels kineser givetvis!
Det va alla andra klasser oxå! Å jag blev överlycklig, jag var i helt rätt land! Jag har väl alltid under min å Mias period blivit ifrågasatt för mina danskläder å vet att folk skrattat å tyckt att jag sett ut som fan!
Dock så hade jag å Mia synts å sett ut som att vi vore bättre än vi va!
Men i Kina så hade i stort sett ingen svarta byxor, jag såg nåra!!! Nåra av alla i alla klasser. Även de små hade färgade byxor å alla hade färgade skjortor i stort sett! I sverige har typ alla helsvart!!!
Dock så hade jag dagen till ära svarta byxor!!! Men jag sparade mig till World Cupen!
Hur som helst, jag å Mia dansade som jävla krattor! Såååå dåligt tyckte vi! Å va säkra på å inte gå vidare!
Så jag gick runt med byxorna uppknäppta å lallade efter första rundan!
Sen skulle jag hämta min landslags jacka som låg precis vid resultatlistorna, men jag ville inte gå å kolla om vi gått vidare för det visste vi ju att vi inte gjort så det kändes dumt!:)
Men va fan, lika bra å göra det! Så jag går dit!
ÖGONA STORA SOM TEFAT!!!
VA FAN MIA, VI GICK VIDARE!!!! HELVETE!!!
Vi ska dansa igen, i försa heatet! Helvete, de är på väg in på golvet nu!
Mia kasta av sig jackan å jag sprang ut å knäppte byxorna samtidigt!

Å sen ut på golvet med golvets helt klart största (och vitaste) smile!!!
Tittade upp på läktarn där Fredrik & Maud satt, som oxå tyckt vi dansat dåligt å inte trott att vi skulle gå vidare!
De bara gapade å skrattade
Så vi slog 30par, så jävla fetnöjd!
Finalen va grym, flera av mina favoritpar va me! Va kul!

Sen efter finalen så var det dags för invigning! Vi gick in samtidigt som nåt asiastiskt par på ungefär samma nivå!
Det va maffigt som fan, kändes lite lustigt å dansa samba framför typ alla d andra paren på världstop nivå!!!
Men va jävligt häftigt att ha fått varit med om!!! Lilla jag liksom! Knut levde så här jämt när han va på topp, men för mig, värsta grejen ju!!!

Tamtadam!!!

Här kommer vi ut! Å jag i nästan helsvart, hahaha!

Senare på kvällen bar det av till hotellet, vi gick ut å käka nånstans oxå! Sen va vi i hotellets skybar 122 våningar upp!

Nu ska jag göra iordning mig för fest!
Såg föresten att jag blivit mordhotad i en kommentar under ett tidigare inlägg! Ja, det är ju inte så förvånande i denna stad!

Tack å godnatt kanske passar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0