Meka meka!

Idag har jag varit manlig, och oljig, och manlig!
Det var dags att byta till sommardäck, lite efter sista dagen så där! Men men!
Det är praktiskt å va på landet hos pärona, i tillgång till ett stort garage med massa grejer!
Jag e ju ingen bilkille direkt, pappa däremot e det å tycker det är hur kul som helst å meka å hålla på å jävligt duktig på det. Vilket e bra för mig!:)
Men byta däck tycker jag faktiskt är rätt kul, för det är rätt enkelt å smidigt så då fixar jag det! Så man får va lite nöjd!
Men idag skulle vi dessutom byta bromsbelägg fram, pappa hade koll på hur det gick till!
Tills vi tog loss grejerna å det inte riktigt såg ut som han trodde! Så grannen kom ner, han har hur mkt bilar, traktorer och maskiner som helst å dessutom en likadan bil som min. Men han tyckte oxå det va en väldigt konstig konstruktion!
Å det va ett rent helvete å få till! Så i 4h höll vi på!!! Men det fixa sig till slut! Sen var det bara å byta däck kvar, liksom spara det roliga till sist!

Sen blev det blodpudding och fläsk till lunch!!! Smaskigt!!!

Det va en heldag på landet!!! Det är trevligt där och det är i just den där miljön ibland garage, vedklyvar, traktorer och motorsågar m.m. jag är uppväxt större delen av mitt liv! Trots det kan man bli som man blev!!!:))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0