Kött!!!

Kött är gott!
Jag är dålig på att va vegetarian!!! Inte för att jag försöker, men jag har försökt!!! Såååå dålig!

För en massa år sen när jag va ung, tror typ jag va 14 i det här fallet. Dååååå...
Då va de flesta av mina kussiner vegetarianer av olika slag, ovo, lakto å allt va det heter.
Å när jag va ung va jag väldigt mkt djurvän å lite aktiv inom sånna föreningar som jobbar för djurs olika rättigheter. Så jag kunde tänka mig å bli veggo för djurens skull, man såg så mkt otäcka bilder på hur bl.a. kor behandlades under transsport å så! Så då tänkte jag, nä jag slutar!
Sååååå dumt!

Det va på sommaren, på sommaren var vi alltid på landet! Då grillar man mkt!!! Vad grillar man oftast, jo kött!
Robert älskar kött!

Iom att jag inte hade så stor koll på va man kunde laga för veg. mat så blev det typ majskolvar som kunde grillas! Så jag grillade mina majskolvar å åt gurka å tomat typ! Vilket inte är så spännande i längden!

Så i 2,5v höll det!!!

Men jag provade iaf!:))

Det finns ju en massa god vegetarisk mat, men jag kan inte laga nån direkt! Å dessutom äääälskar jag ju kött!

Så jag va å storhandla förra söndagen då inhandlades det en del. Å sen i veckan så va jag å Gustav på
Ekershallen! Där har de en så bra kylbox där det ligger varor som det är halva priset på som går ut om nån dag eller två! PERFA!!!

När vi va där så fanns d massa köttfärs! Toppen! I me alla i korgen! Gustav tittade förskräckt, han skulle aldrig köpa nåt som gick ut så snart!
Jag frös naturligt vis ner det på en gång!

I min nu fyllda kyl så finns det ca. 5kg köttfärs, 20-24 fläskkarreér, minst 2kg bacon!:)
Bland mkt annat!:))

Otroligt intressant inlägg! Men men!!!

Kött!

Kan bli taco kväll snart!

Här ligger en gris begraven!

Det är saft från vinbären som runnit ut från burkarna längst ner, å inte blod från nån stackars gris!

Så ser det ut i min frys!

Kommentarer
Postat av: Annie

Å när blir man bjuden på middag då??

2010-02-08 @ 07:41:49
Postat av: Robert

Anytime baby, vi kanske skulle ta en tacos, vin å skitsnackar kväll snart!?

2010-02-08 @ 08:16:44
Postat av: miranda

man kan ju inte vara vegetarian om man dansar robert hehe :)

2010-02-09 @ 17:05:18
Postat av: Robert

Hehe, nä d stämmer nog!

Du vet ju att jag sagt att det är grymt jobbigt å krävande å dansa som tjej, att tjejerna nu e så jävla muskliga. Å så e d!

Roligt på internationella tävlingar när man käkar frukost e att alla topp-tjejer maxar tallrikarna med köttbullar, bacon å ägg. Proooooteiner!

Medan killarna äter typ fil å mackor! Hehe...



2010-02-09 @ 18:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0