Påsk

Jaha, då va d påsk!
Igår skärtorsdag var det VIP-fest på RITZ, bjöds på buffé å gratis drinkar innan det va eftersläpp! Å när jag såg drinkbordet å de andra gästerna så tänkte jag som pippi på kafferep "D här tanterna ser allt matfriska ut så det är bäst att ta för sig!":)

Det va gott å trevligt. Senare drog partyt igång, va riktigt bra musik å skoj som fan! Dansade mest hela tiden!

Va en riktigt trevlig kväll!

Idag fredag så sov jag ett tag, sen åkte jag å hämtade min mormor å vi åkte till mamma å pappa på landet!
Jag har inte träffat dem sen de reste till Indien å Sri Lanka för typ 7v sen så det va skoj!
De visade foton å berättade om resan, de är ju rätt beresta å vana med lite omständiga förhållanden å att ta sig fram å så, så det är alltid kul å höra för det är oftast inte resor i chartervarianten!

Sen fick jag en tshirt å ett linne av dem, som va riktigt snygga. Ska lägga ut bild senare, tshirten va assnygg! Å den hade pappa valt, han va förvånad själv! Hans å min smak gällande kläder är så olika de kan bli!
Finns ett stort varuhus i Colombo, Sri Lanka, som heter House of Fashion. Har varit där själv, jävligt mkt snyggt har de faktiskt!

Senare på kvällen åkte jag å Zingo hem å jag tog ett bad å sen softade vi.
Va över hos Jimmy & Kalle en sväng å lyssnade på lite nummer till FP!

Nu e d dags å sova, ska ju jobba dygnspass imorrn!

Nu e d ju påsk å Jesus hängde på korset å allt det där, så då är det läge för lite Jesus skämt!



Gud och Jesus satt uppe i himlen då det knackar på dörren.
Gud öppnar och utanför står Allah!
Gud höjer på ögonbrynen, vänder sig mot Jesus och frågar:
- Har du beställt kebab?


Jesus var svart
- han kallade alla för broder
- han gillade gospel
- han fick ingen rättvis rättegång


Jesus står vid pärleporten som vikarie för St Peter.
En gammal man närmar sig och Jesus ber honom berätta.
- Jag var en fattig snickare, men fick vara del i en underbar historia. Min son föddes under mirakulösa förhållanden och genomgick en förbluffande förvandling. Han hade spikar i sina händer, men människor över hela världen känner till hans namn.

Jesus som nu är nära gråten går mot den gamle mannen, breder ut sina armar och ropar:
- Pappa!

Den gamle mannen kisar med ögonen och säger osäkert:
- Pinnocchio?


Det här är roligare om man säger det, men men, jag tycker det är askul! haha...


När de sitter kring den sista nattvarden och Jesus berättar att innan natten är slut kommer en av dem att ha förrått honom.
Så Petrus säger: Mästare, är det jag som kommer att förråda dig?
Nej, säger Jesus, det är inte du min vän.

Så då säger Johannes: Säg inte att det är mitt öde att förråda dig?
Nej, svarar Jesus, du kommer inte att förråda mig

Jakob stämmer in: Mästare, åh snälla mästare låt det inte vara jag som ska svika dig innan natten är över!
Jesus säger tröstande: Nej, ditt hjärta är rent och du skall aldrig förråda mig

Då tar Judas till orda: Mästare, kungars kung, är det jag som skall förråda dig?
Jesus tittar på Judas och säger med larvig röst: "Mästare, kungars kung, är det jag som skall förråda dig?"

Tack å godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0