Sushi, Carola, Nyponsoppa

Jobbat idag, va nere en sväng på Marieberg med min brukare. Det är en fin men knepig galleria tycker jag! Fast den är mkt större än förut så går det lika fort att gå igenom allting! Det är liksom inte så mkt som lockar där! Å hur kan en del av butikerna gå runt, alltså flera går ju jättebra det vet och förstår jag! Men en del! Som t.ex. den där smink butiken, Mist, tror jag den heter! Jag har inte sett en enda människa där, ibland ser man inte ens nån som jobbar där! Hur går det ihop sig, sånt  funderar jag på!:) Men det är fint, helt klart! En sak till, det är ju fiiint vitt golv, sen utanför en del butiker så är det grått glansigt ISHALT golv! Hur tänkte de då???? Alltså jag förstår det ju ur ett sadistiskt humoristiskt perspektiv med en massa som ramlar, men det kan väl ändå inte va tanken???! Nån mer som tänkt på det???:-D

Efter jobbet åkte jag upp till dansen å snackade lite me folk, bestämde mig för å ställa in aerobicen. Vågar inte chansa med hälen! Träffade Mia, Amadeus och Elijah, Elijaha hade varit på danslekis!

När jag kom hem så va Zingo på bushumör, så vi lekte lite med en leksaks hund i dragspelsformat, tills jag råkade somna!!! Till Zingos missnöje, så efter ett tag så fick man en tass i ansiktet!:) Zingo har energi som få, ibland undrar jag om han knaprar E eller nåt medan jag e borta!

Sen kände jag för å äta Sushi så jag åkte till East West Sushi och köpte 12bitar å tog med! Smaskens! Dock blev ju bilden för jäkla dålig! MB kamera! Sen vet jag inte om det är rekommenderat att dricka nyponsoppa till sushi! Men jag kom på igår när jag va på Ekershallen att, shit pommfritt va länge sen d va jag drack det. Å jag äääälskar det! Så nu har jag festat på nyponsoppa! Undra om det går att blanda på???? Hmmm...

Såg föresten en rolig artikel på aftonbladet! Carola hade kollat när lilla Amadeus, god bless him, spelade fuzbal med Brommapojkarna. Efter träningen så upptäckte han att mobilen va borta. Så Carola gick runt å tittade ner i gräset (underlig syn att se henne titta neråt istället för upp mot himlen), sen stod hon bredvid målet och pratade med tränaren. Då hade ungdomslaget skottträning, och Rikard 17år lyckas få in en fullträff så La Carola faller till marken, men hon reser sig efter ett tag! Hahaha, vilken syn! Undra om stackars Rikard fick nån förbannelse skickad på sig nu! Carola e en grym artist och sångerska, no doubt about it (jag är flerspråkig), men hon e bra knepig oxå! För övrigt så va träningen på Stora Mossens IP. Kom på en rolig historia nu, måste nog skriva den!:)

En invandrare som nyligen kommit till Sverige fick precis sitt första heltidsjobb. Eftersom han var ny här kunde han inte svenska språket så bra, men då hans jobb var att sitta i tunnelbanebåset behövde han inte lära sig så mycket annat än stationens namn till en början. Glad som han var fick han sin första resenär. Kvinnan kommer fram till båset med bussremsan och säger:
"Jag ska åka till Fittja."
Killen kollar konstigt på henne och får ur sig:
"Va do oka?"
Hon upprepar:
"Fittja!"
Han tittar på kartan lite snabbt men förstår inte så mycket. Kvinnan, som har bråttom, börjar peka mot sitt skrev, vilket gör mannen lite obekväm och säger:
"Va do villa?!"
Kvinnan börjar lacka ur och drar ner kjolen och trosorna och pekar hysteriskt. Då blir mannen lite lättad och säger:
"Aaaahhh...Stora Mossen!! 20kroner"


Imorrn e d äntligen fredag! På kvällen blir det party med Fashion Pack gänget hemma hos Kalle, han å Jimmy S bjuder på tacos å diverse drycker! Jag köpte en Baja Päron idag, smaskens!

Fan va jag e babblig, men sån e jag ju!:)

Sushi
12bitars från East West

Galen
Nu blir Thomas arg på mig!:)

Addicted to!
Eh, ja! Hade inget å göra!:)


Kommentarer
Postat av: Dette

Ha ha ha vad komiskt att du skrev om just den där sminkaffären för jag har tänkt preciiiis samma sak varje gång jag gått förbi där! ;) Kram

2009-09-04 @ 09:37:37
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: Anonym

VAD HAR DU GJORT MED LA HÄGGKVIST????????????????????

2009-09-05 @ 19:37:10
Postat av: Linda

Håller med Dette - exakt det har jag också tänkt ang sminkaffären!!!

2009-09-05 @ 22:26:21
URL: http://stevadotter.se
Postat av: annie

Det där, det är verkligen den RÄTTA bilden av Caröla

2009-09-10 @ 21:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0