Lite bättre nu...

Hälsenan är lite bättre idag iaf! Känns bra! Men har pratat med flera som jobbar inom sjukvård! Å alla sa till på skarpen att det är jag som vilar! Minst 2v sa d! Vi får se! Men ställde in aerobicen idag å på tors! Kanske Claudio kan köra istället för mig på tors, ska höra me han! Har danskurser imorrn, men då är Sandra med som assistent så då är det lugnt! Men risken för att hälsenan ska gå av vill jag inte utsätta mig för, vila 1år går liksom inte!

Va ju hos Mia idag, väldigt trevligt å umgås me henne igen. Å barna å Andreas med förstås!:)

Avsluta kvällen med att köpa mat på Rosalis, jäkligt gott där ju! Sen hem till Lotta å käka me Lotta, Malin, Fredrik, Niklas å Jonny! Niklas e Lottas son å en av mina bästa kompisar oxå, han e störtskön! Det är alltid lika kul å höra han å Malin disskutera gamla klasskompisar, för alla har diverse öknamn som inte passar sig å skriva här, även om jag nog måste det! Läs ej om du är minderårig eller allmänt kännslig!
Jag å Fredrik garvar alltid för vi hade ingen flott-sofie, mens-malin, snor-sandra el liknande i våra skolor! D va bättre förr!

På tal om det, jag säger ofta det att det va bättre förr va det gäller barn och ungdomars sätt och så. De har ju ingen respekt längre, gäller ju givetvis inte alla! Men hur har det blivit!???!?
När jag va liten så sprang man runt i mjukisbyxor på skolan å lekte dunk el. spelade fotboll å tjejerna lekte hästhoppning typ...Man gick inte runt i dyra märkeskläder å stylade frisyrer och drack 12 energidrycker på en dag!

Å barnprogrammen va liksom astrid lindgren eller andra roliga filmer, filmerna som björne visade va ju jättebra!:)
Det va inte tecknade figurer som slogs å krigade å udda rymdvarelser å annat konstigt! El d fanns ju lite sånt men inte bara!
Å när man va lite äldre än liten, då.....på fredagar, HALLÅ, på fredagar var det ju SUUUUPERFREDAG!!! Gladiatorerna, Fångarna på fortet, Sikta mot Stjärnorna, el små stjärnorna med jobbiga ungar iofs, eller Jakten på Röda Rubinen med Agneta Sjödin!
Det var ju jättekul!

Nu om man själv är på stan en fre kväll vid typ 23 tiden eller mkt senare med, då möter man ofta ungar i 1,2m höjden som går å e coola å i värsta fall röker å dricker "cola"!!! Å man känner tom. ibland att de där barngänget ska man nog runt!
Varför är de ute då???

Sen fattar jag ju att allt ändrar sig, självklart! Det är ju mkt roligare å va på stan me kompisar än å kolla barnprogram!!! Eller??! Eller e d så att man kanske skulle vilja va barn å softa fast det är inte coolt nog!
Å varför denna brist mot respekt mot vuxna, man hör ju hemska berättelser ofta av bekanta som är lärare!
Men det är som att en del föräldrar är rädda för å säga till sina barn, det är ju för guds skull deras barn!!! Skit i om andra tycker att man ryter i eller nåt!
Men igen, det gäller ju långt ifrån alla! Jag har ju en del ungdomar å barn som elever på dansskolan, toppenfina barn!!!

Men det är ändå skillnad!
Som nu, läste på na.se att en 12årig kille blev rånad å misshandlat i Mellringe kl 9 på morgonen!!! På väg till skolan!
Va fan är det för nåt??!

Aja, knepigt e d iaf!

Va bra att jag gör typ historiens längsta blogg inlägg! Men men...:)


Kommentarer
Postat av: Annie

Gud vad jag håller med dig i detta!!! Va fasen jag lekte med barbie tills jag var typ 12- 13 år, kanske inte helt öppet då för det var lite pinigt men ändå.

Jag är ju så gammal så på min tid var Macahan det heliga på helgkvällen, hade man inte sett det, ja då var man illa ute:-)

2009-09-02 @ 13:55:18
Postat av: Robert

Ja, men så e d ju! D e ju helknasigt nu! Va hände med att leka med kottar å tändstickor! haha...kanske inte så kul iaf! Men fantasin å kreativiteten måste ju oxå försvinna mer å mer hos barn!

2009-09-02 @ 21:50:34
Postat av: Lotta

Haha.....så skön du är....men håller med ...inte kul å möta ett gäng med barn en fredag kväll..shit då kan man lätt bli lite skitnödig.

Nä man blir förbannad på fega vuxna...vilken förebild att ha vuxna omkring sig som inte vågar säga någe för man är rädd för sina egna barn....

SKÅRPNING....vi ska ju vara deras förbilder...

2009-09-02 @ 23:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0