"Jobbar hon i Glanshammars kiosken?"

Idag sov jag lite längre än jag tänkt mig, sen bar det av till Glanshammar till mamma å pappa.
Skulle ju lämna MP3 spelaren till mamma. De ska ju vara i Tyskland 1v på bussresa nu, å mamma ville ju ha musik då. Det blev ca 180st låtar, vilket ju inte e så mkt för folk tillhörande iPod gruppen!:) Men mamma hade trott att det skulle vara 17 låtar å pappa tyckte det hade räckt med 7 låtar! Musik har inte så stor betydelse i hans värld, det har inget som är kommersiellt iofs! Vilket jag tycker är fascinerande och bra att man bryr sig så lite om allt som är "inne"!
Dock har min pappa en förmåga att pricka in topp tre i Melodifestivalen! Nu va d många år sen jag kollade den med dom, men då gjorde vi som väl många familjer, vi röstade vilka vi tyckte skulle komma 1-2-3.
Grejen e att pappa har inte en aning om vem nån är, Nanne Grönwall, Alcazar, Lena PH m.fl. har han inte en aning om vilka det är. Pratar man om nån kändis så kommer alltid frågan:
"Jobbar han/hon i Glanshammars kiosken?"
Nej
"Då vet jag inte vem det är!"

:-D
Iaf, så lyckas pappa typ alltid pricka in topp 3! Skumt!

Men iaf, lämnade MP3n. Sen passade jag på å betala lite räkningar där ute!

Sen blåste jag hemmåt, lite stressad för jag hade inte hunnit hälften av vad jag tänkte med dagen! Va tvungen å åka till Forex å växla in Norska pengar! Sen till HM å köpa 2 linnen!

Sen hem å kasta ihop kläder för att sedan blåsa vidare till Frövi, alldeles för sent kom jag iväg! Å lyckas förstås hamna bakom en timmerbil på vägen mot Frövi! HURRA!
Hann iaf dit! Idag va ju dagen då en svart man skulle gå på Frövis mark, å som om inte det va nog, gå på aerobic i Frövi!!!
Det va på Judo klubben!
Det va ett kul pass, svettigt blev det! Å nu har de nog mkt å snacka om i Frövi, vem var den svarta killen? Han va ju här med Gustav så då måste han ju vara sån där bög?!! Är dom ihop???
Gustavs föräldrar skrattade gott åt att nu har många nåt att snacka om!

Senare på kvällen så bjöd Gustavs mamma på middag, torr (enligt henne) och god kycklinglassange!
Smaskigt! Sen satt vi å snackade om allt möjligt från bögar, andra världskriget, spöken, vapen, sprit, Robinson m.m.!

Trevlig kväll som nu avslutas med att packa inför Norge resan! Längtar!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

HAHA! Låter som min pappa men hans fråga är "är det Bosse i svängens doter?". (Ska vara dotter med ett -t.) Kul generation det där, bra underlag för forskning eller nåt.

2009-09-26 @ 02:16:44
URL: http://stevadotter.blogg.se/
Postat av: Robert

Sånna där namn e underbara! Så där snackar ju alltid jag å Danne när vi ringer varandra, som gamla tanter å deras språk!:)



Klart det ska vara doter, eller dotra.

2009-09-26 @ 02:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0