Fetaste babyn på barnhemmet!!!

Jag är exakt som Obamba, dvs. svart! Vilket betyder att jag antagligen inte härstammar från Sverige, å inte Vivalla heller i mitt fall!
Nope, jag e adopterad från Sri Lanka som d flesta ju vet! Jag kom hit som Sri Lankas kanske mest exklusiva exportvara det året!:)
I maj -82 landade jag på Arlanda, hela hallen var full med förväntans fulla människor och pressen...eller inte!

Mina föräldrar var nere i Sri Lanka i 1månad innan de tog med mig hem. De va där tillsammans med en grupp föräldrar som skulle adoptera genom en förening som heter Sri Lanka Barns Vänner. www.slbv.se
Nu är det enbart en biståndsförening, gå gärna in på sidan å läs å kanske bli fadder åt nån liten Robert.
Min pappa är väldigt aktiv inom föreningen och gör ett toppenjobb med olika stora projekt genom SIDA.

Adoptioner kan se väldigt olika ut, å många har inte så stor koll på adoptioner. En kompis till mig trodde inte att det kostade nåt utan att det bara var att hämta en unge!:) Vilket man kanske kan tro.
Sen kan det va så att man tom. får hem en katalog på barn från ett barnhem å så får man välja! Vet om de som gjort det! Väldigt knepigt! Men men...

Men det kostar självklart att adoptera, ganska mkt beroende på vart ifrån man adopterar! Det är skillnad på folk å folk!:-D
Nä, men det beror ju på hur långt bort det är å allt möjligt!
Jag va rätt dyr, men värd varenda krona!:)

Mig fick d inte välja, men d fick ett kort mig innan d åkte ner har jag för mig!

Generellt sett så är väl barn på barnhem i fattiga länder inte så stora! Förutom Robert!!!
Jag va en boll (läs. negerboll)! :-)

Jag va så stor så en del av kläderna mamma å pappa hade med sig passa inte, de fick köpa nya el. om de lånade från de andra föräldrarna! Kommer inte ihåg exakt! Men vilken syn jag måste ha varit!
Jag var på landet idag, å då brukar jag ibland kolla i 2 fotoalbum, ett från när mina föräldrar bodde i Afrika å så det albumet med kort från Sri Lanka.
På ett kort stor alla föräldrar paren med sina nya bäbisar, alla e små utom jag!!! Jag e typ dubbelt så stor!:)

Undra varför, om jag åt väldigt mkt! Jag misstänker att det kan va så att de gödde mig med chips å att det är därför jag är chipsberoende! Hmmm...

Jag va en tjockis ganska länge som bäbis! För er som sett min patenterade gravidmage som jag kan spänna ut till ofantlig volym förstår att den alltid funnits med när ni ser de här korten!:)

Jag har tagit kort på foton med mobilkameran, så det är inte så bra kvalité!

Det här e ju ett ganska meningslöst inlägg, men det är kul med meningslöst snack ibland!

Mamma och Jag!

Mamma och jag. Jag tror det här är ifrån Sri Lanka. Jag ser skeptisk ut! Men precis som vita barn som börjar grina när de ser en svart person för första gången så kanske jag va skeptisk oxå!:)

Här har ni min mage! Haha...jag va rätt gosig!

Ja, ni ser ju! Inget utmärglad barn här inte! Kolla in låret! Haha...

Kommentarer
Postat av: Thomas

Hehe, du e en rar negerboll ju! Jag ser dock tydligt vem i vår familj zingo e lik! Du har samma min på kortet när din mamma gosar me dej som zinkan har när jag vill pussa å krama!!

2009-09-29 @ 01:03:07
Postat av: Lisa

Superfina bilder! Jag kommer ihåg en gång när vi va små och pratade om att det var väldigt häftigt att du kom ifrån Sri Lanka, jag va ju lite avis och va tvungen att ha nått coolt att säga jag med...vet inte om du kommer ihåg men det jag sa va: min Pappa kommer från Dalarna :) Hahahaa :)

2009-09-29 @ 08:09:15
Postat av: Dette

Den godaste negerbollen i världshistorien alla kategorier! :) Och som att det inte e nog... Rolig med! :)

2009-09-29 @ 10:52:10
URL: http://dette.bloggspace.se
Postat av: rOBERT

Haha, det hade jag glömt Lisa. Men kommer ihåg det nu! Å Dalarna e ju verkligen inte så "bara" liksom!:)Häftigt tycker jag!:-D

2009-09-29 @ 11:54:54
Postat av: Linda

Men GUD vad söt!!!

2009-09-29 @ 21:53:11
URL: http://stevadotter.blogg.se/
Postat av: Annie

Gud vad du var söt/ är!!



Som en riktig liten neger .-)

2009-09-30 @ 16:21:04
Postat av: Maud

Ha ha, vilken pudding!!! (chokladpudding förstås);)

2009-10-01 @ 10:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0