Felåkning, Knivsta, Show, Felåkning, Soppatorsk=The Gay Roadtrip

Det är blir ett långt inlägg, ni kan ju läsa det i etapper under nåra dar om ni vill!:)

Ja, var börjar man!
Va min jobbarhelg, så d va fullt upp som för det mesta! I lör slutade jag halv 4 sen va d bara å åka hem å göra mig iordning å sminka mig inför kvällens show med Fashion Pack. Vi skulle ses kl. 5 vid förrådet å sen packa in i bilarna, å sen dra till Knivsta. Min kompis Lena, som även Maggan e kompis me hade 30års fest me sin kille Markus! Vi va en överraskning, å det är ofta ganska kul! Alltid spännande när man e lite mindre orter! Antingen blir det flopp eller flipp!:)

Jag hade skrivit ut vägbeskrivning från Hitta.se, å jag säger om hitta.se som Thomas skulle sagt, I spit on it!!!
Jag å Thomas åkte i mina föräldrars bil som jag lånat, å de andra 4 åkte i Gustavs vita Ferrari.
D gick bra till en början sen åkte vi fel men insåg det så vi vände, sen ringde Maggan å sa att vi åkt fel igen, men tyckte inte jag å Thomas! Sen fick vi erkänna att vi gjort det! Roger vände om å åkte tillbaks, men vi fick inte riktigt nåt tillfälle, utan jag lyckades med konststycket att åka ut på motorvägen mot Enköping! Tillbaks alltså!!!
Men vi lyckades vända å brände tillbaks!
Sen va d fel på vägbeskrivningen, för en väg som de beskrev fanns verkligen inte, sjukt!
Men efter guidning via telefon från Lenas kompisar så kom vi rätt!

Va skoj å träffa Lena, hon e fan helt sjukt underbar! Nä men allvarligt, hur kan man va så go å snäll å som sagt underbar!!!
De smusslade in oss i ett omklädningsrum där vi höll oss gömda! Festen va alltså i en sporthall!
Lena har inte stora omklädningsrum i sitt hus alltså!:-D

Just d, innan vi kom till området där hallen var så sa jag å Thomas att det påminner mkt om Glanshammar...tills vi kom fram till hallen, där va det mer som Wisteria Lane i Desperate Housewifes! FY SATAN vilka hus!!!

Lena kom in me potatisgratäng å rostbiff som vi kastade oss över!
Sen fick jag träffa Lenas syster Malin, som jag i alla år kallat Jenny! Å d som känner mig vet att jag har extremt lätt å komma ihåg namn, men inte Malins! Haha...
Sen va d dags å packa upp kläder medans gästerna va utanför å drack! Sen drog showen igång! De blev jubel!
Lena e ju från Örebro å flera av hennes örebro kompisar känner igen oss å applådera å drog igång rejält!
Det blev succé!

Jag gjorde en hel del misstag, men det gick bra ändå! Min karaktär "Lars" va väldigt uppskattad!:)

Roger & Tjompa åkte hem sen i "min" bil å vi andra stanna kvar å dansa!
Kaj fick köra hem, å nu börjar det! Årets Gay Roadtrip!

Lena gav oss en annan vägbeskrivning hem! Det började bra, sen måste hennes beskrivning varit fel på nåt vis!
Roger & Thomas hade gjort samma fel tydligen!
Men vi hitta rätt tillslut! Vi stanna vid Hummelsta, det är ju underbart att man kan äta Pyttipanna dygnet runt!
Sminkade å härliga klev vi in typ 04.00! Maggan fortfarande helt i drag!

SOM SAGT DET HÄR BLIR ETT LÅNGT INLÄGG!

Just d, på Hummelsta så trodde vi att vi skulle lösa ett mord! För jag gick in på herrtoan (nödvändigt å påpeka) då va det släckt! Så jag tände, då ser jag att det är låst på ena toan! Det första jag tänkte med min makabra fantasi är att nån hänger där inne, ungefär som i slutet av filmen Copycat för er som sett den! Men jag gick in på en annan å sen ut å berätta för de andra! Vi tänkte att nu kommer vi få se nåt makabert, för vi bestämte att vi måste kolla!
Vi beställde inte pom fritt, orka stava rätt!!!, å lite olika tillbehör!
Sen gick vi till toan! Gustav gick in på den bredvid å ställde sig å kika över å jag låg på golvet! hahaha...
Å Kaj å Maggan stod i dörrn!

Om nån man hade kommit å velat gått in där så hade han nog ändrat sig när 4 sminkade killar, varav 2 sminkade som tjejer, står på toaletten å tittar in i ett toabås!:-D
Det hängde iaf ingen där!!!

Sen åkte vi vidare, en stund...
När vi åkt typ 3mil så saktar Kaj ner, Kaj har ganska nyss tagit körkort å kör ganska lagligt till skillnad från oss andra ibland! Så jag å Gustav sa i kör, KÖÖÖR!
Då förstår vi att det är soppatorsk! Inget ont om Kaj, men han va så koncentrerat på vägen så han missa varningslampan! Så 50m innan vägen går ihop till en fil stannar bilen! Tur i oturen!
Där står vi 04:45!!!:)
Kaj hoppar ut å stannar en mjölkbil från Arla, hoppar in å drar iväg på mot köping?! Vi andra 3 bara tittar på varandra å börjar resornera om hur han kommer bli mördad! Sen låser vi bilen å räknar med att det ska bli nåt skräckfilms liknande å att vi ska bli mördade i skogen bredvid! Som ni förstår så blev vi inte det!!!

Bilen va fullpackad så de gick inte å få ut varningstriangel, obehagligt! För vi va sjukt nära att en bil körde rakt in i oss! Vi hade ju varningsblinkers på så ni inte tror vi missa det!

Sen smsar Kaj att han varit på polisstationen å fått hjälp, de har åkt till en mack å han har tankat lite i en dunk! Sen skjutsar d tillbaks han, dom va tydligen väldigt hunkiga så Kaj va glad!
Sen kommer plingplong taxin me Kaj å slår på blåljuset å stannar! De hade nog skoj åt det här sen! Kaj hade berättat att vi va ett dragshow gäng å så...så d va väl inte chockade när d kom fram å vi stod på vägen å såg ut som vi gjorde! Gustav ångra lite att han inte han göra sig snygg när Kling & Klang visa sig va så snygga!
D insåg nog att vi va väldigt ofarliga å kolla inte körkort eller nåt sånt, d mesta skratta å hade sig!
D ville tyvärr inte följa me till Örebro, när vi skulle åka vidare så kom vi på att vi visste inte om det va 90 el 100 el va d va för hastighet! Kändes ju inte så lämpligt å bränna iväg för fort liksom! Men d gick bra!
Sen tanka vi i Köping å sen tog Gustav över ratten! Jag va hemma lite efter 7, nu sover ju jag aldrig mkt, men ett dygn e lite segt å va vaken! Men värre för Gurra som skulle hem till Frövi sen!

Tur att vi har kul ihop, d va ju bara å skratta åt allt! Va ska man göra liksom!

På tal om varningstriangel...vet ni va det blir om man sparkar upp 13 varningstrianglar i röven på en neger???

En tobleråne!!!:-D



Jobbade i em-kväll, sen hämta jag Zingo å drog ut till mamma å pappa å bytte tillbaks min bil!
Nu sitter jag här å Zingo håller på å bygger nåt form av bo av mitt täcke!:)

Dags å sova!

Lite Fashion Pack bilder!

Jag & Gustav

Jag & Kaj


Affish



Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag skrattar här bakom tangentbordet så jag gråter! Jag e så nöjd att jag åkte hem tidigare, men som jag sa till Kaj, nu har vi ytterligare en grej att prata om i åratal framöver. Vad skulle jag göra utan er????????

2009-09-14 @ 00:05:52
Postat av: Gustavvardet

haha sala ligger väl inte så långt från köping !:P

jag hade glömt mordutredningen !!

Kram

2009-09-14 @ 00:26:07
Postat av: Linda

HAHAHAHAHA! HerreGUD! Jag dog lite där ska du veta.

2009-09-14 @ 01:14:22
URL: http://stevadotter.se
Postat av: Lotta

Älskling....fy faaaaan vad härlig du är...skrattar så jag får ont i magen ju...å den är inte liten så gissa om jag har ont ;)

Fan ser fram för mig hur ni höll på....så skönt å läsa att ni är så "sjuka"....trodde ett tag att det bara var du å jag som var så looost å alltid tror ond bråd död...hahaha men du har verkligen hamnat i gott sällskap...

När jag läser de du skriver så saknar jag dig så de gör ont....fan du är bäst...Remeber that. Love U

2009-09-14 @ 10:30:50
Postat av: Karin

Du, jag skrattade så jag fick uppsöka damrummet. Vilken natt... ;-)

2009-09-14 @ 14:39:56
Postat av: Maria Ekmark

Å så roligt! Fick mig ett härligt gott skratt nu...det där var ju som taget ur en film ju..hohooh men skönt att ni e hemmma välbehållna Kram

2009-09-14 @ 18:00:50
Postat av: Robert

Härligt att det lockade till skratt! Så kände vi me, d va så dumt så d va ju bara å skratta åt! Va göra liksom!

Vi tänkte oxå att det va som en film, den senaste gay skräckisen! Vi såg filmkontrakten närma sig!:))

2009-09-14 @ 20:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0