Proteiner!!! Zingo planerar överfall likt Baskervills hund! Cujo framstår som en menlös chihuahua i jämförelse!

Idag har jag jobbat, sen åkte jag hem och fixade iordning nån form av proteindrink, av det som fanns hemma! Dvs. mjölk, ägg och lite yoghurt. Jag ska köpa mig en stavmixer, det är svårt å blanda annars!:) Olika konsistens på mat brukar inte göra mig nåt, men Lotta tyckte inte att klumparna av äggvita va så goda!:))
Mia brukade ju som sagt skratta åt mina proteindrinkar förr, nu ska jag be henne att hjälpa mig med lite kostschema! Så får vi se hur det blir!
Åkte iaf till gymet me Lotta, gillar inte riktigt å träna den tiden runt 17-19, för då e d som mest folk! Å d tuffaste biffigaste killarna är där då! Man känner sig missplacerad i friviktsrummet! Men det är kul å bara kolla dem oxå, hur kan en del va så starka liksom! De måste ju oxå ha varit små benrangel nån gång i tiden!
Jag å Danne brukade hålla på å dumma oss i friviktsrummet ibland, för där inne e ju allt såååå seriöst! Å det gäller att spegla sig å spänna sig lika mkt som man tar i med hantlarna! Å det gäller att va manligast å inte flamsa eller skoja nåt!!! Vilket vi inte hade nåt behov av, att va manliga alltså!
Så ibland när en av oss låg på en lutande bänk å gjorde situps å den andra stod å höll i fötterna så brukade vi alltid göra nåra töntiga miner eller fjantiga armrörelser vid varje uppgång av situpsen! Å så skratta vi! Å om det va nån kul låt på stereon så dansa vi lite fult eller nåt!
Vilket resultera i att en del biffkillar log men inte mer, sen ibland å det va det bästa, så råkade nån biff själv tycka att låten va kul å dansa loss lite å sen insåg att vi kollade! Haha, va alltid lika kul!

Jag å Lotta dansa inte precis loss, det va lite för mkt biffar där! Men lite kul hade vi! Dessutom så tränade min blivande äkta hälft precis bredvid (som inte vet om att vi är menade för varandra), å jag tänkte flera ggr att jag skulle försöka lyckas ta ett kort me mobilen!!! Men det vore ju så där diskret! Men men...
Det är enda anledning att träna den tiden för det är endast då som den ovetande snyggingen tränar!

Sen efter träningen och en uppdrucken proteindrink så träffade jag Gustav och gick på East West och käka sushi! Smaskigt! Soja kan man verkligen inte få för mkt av!
Å så satt det en kille där inne med mössan på sig, jag tänkte genast på att om min pappa hade varit här så hade han fått lagt band på sig för att inte gå å säga till den väldigt ouppfostrade ynglingen att man har inte mössa på sig inomhus!
Va kul å träffa Gurrisnurr, alltid mkt att diskutera!

Nu är det snart dags för sängen! Zingo sover redan, men det är bara ett väl genomarbetat trick, för när jag väl lägger mig så vaknar han full med energi och kastar sig på mitt huvud å tassarna börjar arbeta metodiskt och frenetiskt för att komma in i huvudet! Ni som har fått vara med om när Zingo börjar slicka en i örat, som är roligt i början sen går det över till nåt maniskt å sen börjar han riva som nån rabieshund vet vad jag menar!
Tillslut får man ryta till å kasta iväg han! Då hoppar han ner, drar runt nåra varv i lgh, å sen upp å samma procedur! Tillslut snurrar han runt nåra varv i sängen å lägger sig!
Så sover det gör han inte!

Planerar illdåd

Zingo ligger och planerar sitt överfall

Söt? Men ond...

Söt, jo! Men ju närmre man tittar så ser man...

Onda ögat

Att i dessa ögon finns planerad ondska! Cujo, möt din överman!!!

Död!!! My ass!

Zingo avslutar skådespeleriet med att spela död eller åtminstone att vara i djup REM sömn! För att jag ska lägga mig i tron om att kusten är klar!
Zingo är som alla vet som träffat han en riktig skådespelare som överdriver allt, han har talang för det! Vi borde gå på nån casting med honom! Han skulle lätt utklassa diverse usla såpaskådisar så som hela Skilda Världar uppsättningen eller liknande såpaskådisar!

Nu är det dags att möta Zingos kvällsartelleri!!!
Får se om man får möta morgondagen!


Kommentarer
Postat av: Thomas

Zingo beter sig väldigt olika i våra hem...som dr jekyll å mr hide liksom!

2009-10-28 @ 01:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0