Kostrådgivning och Catwoman! En älg eller en fågel!

Igår fredag så träffade jag Mia. Väldigt trevligt som vanligt! Vi pratade om allt möjligt, finns inget vi inte kan prata om! Mia passade på å köpa en sååå söt grön drak dräkt till Amadeus, det är ju Halloween nu! Å Eli ska va spindemannen! Jag blir jämt lika irreterad när jag går i leksaks affärer, hur kan det va så dyrt! Hur ska alla ensamstående småbarnsmammor ha råd! Jag sympatiserar ju alltid med dom!
Men det är ju sjukt hur dyrt vissa saker är!

Efter att vi varit på stan så satt vi hemma hos Mia å snacka kost, hon utbildar sig till kostrådgivare vilket hon passar toppen som! Hon kan nog det mesta redan så hon håller på å tentar av nu. Jag fick massa råd om hur jag ska lägga upp min kost å så. Sen ska Mia få lägga upp träningsprogram till mig oxå, det är hon oxå duktig på!
Det är intressant med kost å hälsa, jag skulle oxå vilja plugga nåt som har med hälsa å göra! Kroppens funktioner är intressant, jag gillade biologi i skolan å det va nog det ämnet jag va bäst i!
Så tack till Mia som gav mig en massa tips!

Sen åkte jag till landet för å fira pappa som fyllt år!
Det va trevligt, sen såg vi en stor älgtjur på ena gärdet. Så fram me kikarn å kolla! Mammas bror å fru gick ut för att ta kort. Det är alltid kul med stassare (sånna som bor i stan) som blir alldeles till sig om de får se en ekorre eller en hök liksom!:)
Jag reagerar inte så mkt på om det kommer en älg.

Pappa är ju från Hälsingland, å två av hans syskon bor där. En gång för många år sen så skedde en rolig grej just vad det gäller stassare. Tror det va en av pappas bröders fru och nån mer som va me upp! Å så såg de ute på ett gärde två älgar, eller var det hästar???!
D kunde inte se vad det va och inte enas om det var älgar, kor, hästar eller nåt annat!!!
Tills de lyfte och det var två tranor! HAHAHAHAHAHAHA!!!

Just det, Eli ringde till mig å tackade så mkt för halsbandet och armbandet som jag köpt till han! Han gillar ju sånt där! Sen berättade han att han skulle va spiderman på Halloween och att han tyckte att jag skulle va utklädd till Catwoman på Halloween och att jag skulle åka hem till Knut och Maud iförd Catwoman dräkt och knacka på och fråga "Bus eller godis"!!!
Han förstod inte varför jag inte ville det!:)))

På kvällen va det show på strömpis, sista för säsongen! Gick bra, jag gjorde nåra småmissar men även solen har fläckar!:-D
Sen skjutsa jag hem Gurra som har fruktansvärt ont i en tå! Å sen tillbaks till Strömpis å festa lite.

Nu ska jag till gymet en sväng!
Over and out!



Kommentarer
Postat av: Annie

Jaa visst är det skönt att även solen KAN ha fläckar



:-)

2009-10-31 @ 15:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0