Dansavslutning! Bowling! 1:a advent! Kapten Arvidsson!?

Då har det gått ännu en helg!
I fre, hmmm måste tänka efter va jag gjorde!
Jo, jag va ju på dance aerobic på Njoy. Mattias Duberg är grym, va längesen jag va på ett av hans pass så det va skoj! Otroligt duktig instruktör och dansare, jätteskoj pass! Så har ni inte varit på hans pass så är det ni som går på fredag kl 17.30!!!

Sen efter det så syndade eller belönade jag mig med en kebab hemma hos Lotta! Smaskigt! Sen kom Jonny å Niklas å vi åkte å hyrde film, the Proposal. I videobutiken så såg vi en man/kvinna (det va svårt att veta) med en hårfärg som en hyena typ! Alltså hur fläckig kan man bli! Hon/han måste liksom ha gjort typ 4 olika färgningar på 1v å sen bestämt sig för å avfärga! Jag å Niklas e ju som vi e, så vi va tvungna å filma håret! Hahaha...

På lör så var det dansavslutning för de allra minsta barnen, danslekis! Om ni aldrig varit på en dansavslutning å sett dessa grupper så kom till våren! För de är såååå söta, å då vet ju dom flesta att jag ändå inte tycker om barn!:) Så ni förstår hur söta dom måste va!:)
Danslekis lärare borde få pris, jag e lika förvånad varje gång jag kollar in i salen när Maud el. nån annan har danslekis! Jag besitter inte den pedagogiken för 5öre! Jag skulle va en usel danslekis lärare.
Jag kan faktiskt tycka det är kul å ha småbarn, men då gärna med nån annan! Som när jag å Diana hade ihop i Linde!

Men det är fascinerande hur man kan lära 3åringar att dansa å göra olika rörelser när de inte ens vet vad som är höger å vänster!
Maud är en otroligt bra lärare, hon har pli på barna å lär dem mkt så att man blir tårögd när det är dags för uppvisning!

En applåd för Maud!

Jag & Lotta åkte upp för vi skulle ju kolla min gudson Elijah! Han är med i 3års gruppen! De va tomtar!
Han å Kalle, som är son till disco Anna, är riktiga dansare!
Först kom alla in i "ormen" som ni ser på kortet, till allas jubel!

Sedan följde det flera danser, så som bamsedansen t.ex!
Elijah älskar å dansa å det syns! Han kommer bli allt jag inte blev inom dans!:)))
Dessutom e Eli väldigt framåt...väldigt framåt!

Så han kände efter ett tag att det var läge att gå fram till Knut som pratade i mikrofonen och ta över.
Han fick micken å sa "jag kan stå på ett ben!!!"

Å sen stod han på ett ben en stund, å folk applåderade!
EN STJÄRNA ÄR FÖDD!!!
Syns man inte så finns man inte är Elijahs motto!:)

Sen när en grupp dansade till "Jingle Bells" så sjung Elijah med även efter att musiken stannat, lika bra liksom!

Han e iaf underbar å jag e glad att jag får va hans gudfar!

Ormen

Ormen!

Elijah å Kalle dansar loss!

Elijah närmast Maud tar i för fullt å Kalle visar att han är en spänstig kille precis som sin mamma!!!

Eli

Söt tomte!

Simon

Simon gjorde disco uppvisning! Han har blivit så sjukt grym! Å stor, han va ju nyss liten å dansa runt!
Jag har ju inte blivit äldre, tror jag!:)
Elijah ska oxå dansa så berättade han!

Efter dansen så åkte jag å Lotta till gymet.

Sen blev det mat, klyftpotatis, fläskfilé å min favorit: Creamy Peppar sås!
Sen åkte vi ett gäng å spelade disco bowling kl. 23.
Jag vann på våran bana, lyckades få 3 strike i rad!
Å dessutom avslutade jag med en strike å då stängdes datorn av så den räknades inte med!:)

Strike

Bevis!

Idag va det dags för den andra å stora dansavslutningen!
Den hade Jorden Runt tema, alla grupper skulle representera nåt land eller nån världsdel!
Sandra B och Anna va flygvärdinnor och jag skulle stå bredvid och gestalta Kapten Arvidsson!:))
Vilket flera tyckte va lustigt!:)
Från början skulle Claudio varit kapten och jag steward, och jag tror jag hade passat bättre som bögig steward!:)
För övrigt finns det ens nåra straighta stewards??? Och vad säger deras pojkvänner om det i så fall???!:-D

Anna & Sandra gjorde det bra, duktiga konfrencierer! Sandra & Anna va lite oroliga att folk inte skulle fatta att de va flygvärdinnor utan att de bara va uppklädda!
D va likadant klädda.
Men va rätt uppenbart vad de var, trodde man...


Claudio säger till Sandra, "va fint klädda ni är. Och likadana kläder har ni oxå??" 

:-D

Dansen gick bra, och så va denna termin slut! Konstigt! Va gör man nu!:)

Sen blev det gym å sen sushi. Jag vet inte om jag ska hålla igen lite med det, Maud tror jag får skörbjugg snart!:)
Men iofs, man vill ju inte va som alla andra å få svininfluensan. Skörbjugg e ju lite mer udda!
Skörbjugg?

Idag är det ju 1:a advent, å va får man göra då, då får man hänga upp sin julstjärna å tända den!
Min har ju hängt uppe i 2år! :) Men nu tände jag den iaf!
Voila!

Julstämning!


Jaha, nu är slut på det här inlägget! Det blir alltid långt, kan inte rå för det!:))
Ser att jag vunnnit en massa på Tradera, kul kul!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0